۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84572938
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار اردبیل: ساماندهی امور پسماند به جد پیگیری می‌شود

اردبیل- ایرنا- شهردار اردبیل از جدیت مجموعه مدیریت شهری برای پیگیری مباحث مربوط به ساماندهی امور مرتبط با مدیریت و دفع پسماند در جهت حفظ و ارتقای سطح سلامت شهر و شهروندان خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمود صفری روز شنبه در این زمینه اظهار کرد: آنچه در شرایط کنونی برای مدیریت شهری اهمیت دارد، توجه به سلامت شهروندان، بهداشت محیط و محیط زیست است؛ از این رو برنامه‌ریزی شده تا نظارت بر مسائل بهداشتی و زیست محیطی در مجموعه شهرداری با تلاش مضاعف صورت گیرد.

وی افزود: با بررسی نمونه‌های موفق فعالیت برخی کلان‌شهرهای کشور در مدیریت پسماند و به‌منظور بهره‌مندی از این تجربیات تلاش شد با تحویل زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در نزدیکی محل ایستگاه دفن دائم زباله، مسائل مربوط به این حوزه با دقت بیشتری مدیریت شود.

شهردار اردبیل بیان کرد: فعالیت‌های مرتبط با بحث رفت و روب، تنظیف و جمع‌آوری زباله برون‌سپاری شده است و در حال حاضر شرکت‌های پیمانکاری در این زمینه فعالیت دارند؛ شهرداری نیز با سیستم خدمات شهری مناطق شامل معاونت خدمات شهری و مسئولان امور نواحی بر حسن اجرای کار نظارت می‌کنند و در صورت وجود مشکلی، از طریق پیمانکار موضوع را پیگیری می‌نمایند.

وی تاکید کرد: برای داشتن شهری زیبا البته باید همه ارگان‌ها و شهروندان همکاری کنند، چرا که پیشرفت امور در زمینه مدیریت پسماند به عنوان یکی از مسئولیت‌های مهم شهرداری که به طور مستقیم با سلامت شهروندان در ارتباط است، توجه بیشتری می‌طلبد.

۲ هزار و ۶۰۵ مخزن زباله در نقاط مختلف اردبیل با جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفر جانمایی شده و سرانه تولید زباله در این شهر به ۶۶۰ گرم می‌رسد که حدود ۶۰ گرم بیشتر از میانگین کشوری است.

روزانه در مجموع نزدیک به ۳۲۰ تا ۳۵۰ تن زباله در پنج منطقه شهرداری اردبیل تولید می‌شود که برخی اوقات از جمله دهه سوم اسفند و ایام نوروز به ۶۲۰ تا ۶۵۰ تن هم افزایش می‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha