اکران آنلاین فیلم‌ها نقطه قوت جشنواره سینماحقیقت

تهران- ایرنا- مستندساز مطرح سینمای ایران، گفت: با توجه به میزان ترافیک و آلودگی هوا فراهم کردن شرایط دیدن فیلم به صورت آنلاین (برخط) در پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت بسیار خوب است.

مهوش شیخ‌الاسلامی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با مثبت خواندن برگزاری مراسم‌ بزرگداشت برای مستندسازان، گفت: اکران آنلاین فیلم‌ها شرایطی را فراهم کرده که می‌توانیم از دود و ترافیک دور باشیم و در خانه فیلم‌ها را تماشا کنیم.

این مستندساز ضمن مثبت خواندن فعالیت‌های این رویداد درباره برگزاری همزمان فیزیکی و برخط جشنواره گفت: خوشبختانه در این دوره و دوره گذشته این امکان وجود دارد که بتوانیم فیلم‌ها را به صورت آنلاین تماشا کنیم. در این چند روز در حال تماشای فیلم‌ها به صورت آنلاین بودم و خیلی هم لذت بردم. 

شیخ‌الاسلامی که برای بزرگداشت ارد عطارپور در پردیس سینمایی چارسو حاضر شده بود، اظهار داشت: تا الان چند فیلم خارجی جشنواره را دیده‌ام که باعث خوشحالی است.

شیخ‌الاسلامی مراسم‌ بزرگداشت مستندسازان که در هر دوره جشنواره سینماحقیقت برگزار می‌شود را اقدامی مثبت در جهت تجلیل از جایگاه مستندسازان خواند.

جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران با نام شناخت شدۀ جشنواره سینما حقیقت، از سال ۱۳۸۶ توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار کرد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را آذرماه هر سال و با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» از فرمایشات حضرت علی(ع)، در شهر تهران برگزار می‌کند.

جشنواره سینماحقیقت که با نمایش سه دسته مستندهای کوتاه، نیمه بلند و بلند فعالیت می کند شامل بخش‌های مسابقه ملی، مسابقه بین‌الملل، جایزه شهید آوینی، بخش‌های جنبی ملی و بین‌المللی، بازار بین‌المللی فیلم مستند و کارگاه‌های تخصصی است.

پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» ۱۸ تا ۲۵ آذرماه به دبیری محمد حمیدی مقدم برگزار می‌شود.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی‌مقدم از ۱۸ آذر شروع شده و تا ۲۵ آذر ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha