۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۲۲:۰۵
کد خبرنگار: 2108
کد خبر: 84573522
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فداکاری پرستاران در دوران کرونایی برگ زرینی در تاریخ است

سنندج- ایرنا- فرماندار بانه گفت: تلاش و زحمات پرستاران و کادر درمان در دوران شیوع ویروس کرونا بیش از همیشه بر جامعه آشکار شده و فداکاری آنان برگ زرینی در تاریخ است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل رستم پور روز شنبه در مراسم روز پرستار ضمن تبریک به پرستاران اظهار داشت: تا پیش از شیوع ویروس کرونا بخش زیادی جامعه از مشکلات و مسائل پرستاران اگاهی نداشتند که با شیوع این ویروس مردم از سختی های کادر درمان بیمارستان ها بیشتر آگاهی پیدا کرد.

وی ادامه داد: بدون تردید پرستاران  با تمام محدودیت ها و تحریم های که بر کشور تحمیل شده با تلاس و ایثار همراهی مردم در خصوص پیشگیری  و مقابله با کرونا موفق عمل مرد که نقش آنها در این دوران در دفتر تاریخ ثبت می شود.

رستم پور گفت: در این دوران تعدادی زیادی از جامعه پزشکی و درمان کشور شهید شد که علارغم همه مشکلات پرستاران در روزهای سخت در صحنه حاضر شدند و برای سلامتی هموطنان جنگیدند.

وی با اشاره به نقش پرستاران در هشت سال دفاع مقدس یاد آور شد: روزهای های سخت دوران دفاع مقدس برای پرستاران و کادر درمان در شهر مرزی بانه بار دیگر تکرار شد.

فرماندار شهرستان بانه گفت: اجرای طرح واکسیناسیون در شهرستان بانه با پیشرفت چشمگیری در حال اجرا است و دولت در اجرای طرح هوشمند مصمم است و کسانی که کارت واکسیناسیون و یا آزمایش پی سی آر ندارند نمی توانند وارد ادارات دولتی شوند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه نیز گفت: ۲۵۰ پرستار در بیمارستان های صلاح الدین ایوبی و رازی بانه فعالیت می کنند که این پرستاران و همراه با پرسنل بیمارستان ها در دوران شیوع ویروس کرونا برای بهبود بیماران فداکاری های زیادی کردند.

آرش رشیدی افزود: تا قبل شیوع ویروس کرونا مردم به نقش پرستاران در سلامت جامعه آگاه نبودند و شیوع این ویروس فرصتی برای شناخت جامعه از وظایف و نقش پرستاران فراهم کرد.

وی اظهار داشت: تلاش می شود که نیازها و مشکلات پرستار حل شود و تنها سختی کار بر شانه آنها سنگینی کند.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha