۷۰ طرح نیمه تمام عمرانی شهر یزد تا پایان امسال به بهره برداری می رسد
عکس از اینترنت است

یزد- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر یزد تعداد طرح های نیمه تمام مرکز استان را ۷۰ مورد بیان کرد و گفت: اولویت نخست این نهاد تکمیل تمامی طرح هاست که با تامین اعتبار لازم تا پایان سال ۱۴۰۰ شمسی به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا غلامحسین دشتی شنبه شب در جمع خبرنگارن این طرح ها را بوستان ، تقاطع هم سطح ، بلوار و آسفالت معابر عمومی ذکر کرد و گفت:  برخی طرح ها، به مدت ۳۷ سال بلاتکلیف  مانده است که تکمیل این طرح ها در دستور کار شورای شهر قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: شورا  ۱۳ راهبرد را برای افق یزد در بخش های مختلف با استفاده از اسناد بالادستی برنامه ریزی کرد که عدالت محوری ، تمرکززدایی، افزایش درآمد و بهره وری از جمله راهبردهاست.

وی با اشاره به ۵۳ مورد دستور کار راجع به ۱۲۰  مورد فعالیت شورای شهر گفت: ارتباط و تعامل با حوزه های علمیه و دانشگاه ها از جمله برنامه های مهم در این مدت بود زیرا این ۲ نهاد علمی در گذشته به دلیل غفلت سهم کمتری در مدیریت شهری داشتند با برگزاری جلسه با این نهادها از نظر آنها در مدیریت شهری بهره گرفته شد.

رییس شورای شهری یزد افزود: در حوزه گردشگری باید نگاه از صنعت گردشگری به فرهنگ گردشگری تبدیل شود و علاوه بر پذیرایی از گردشگردان داخلی و خارجی باید نسبت به معرفی ارزش های فرهنگی و تاریخی منطقه اقدام کنیم.

وی توجه به نوآوری و شرکت های دانش بنیان در بازآفرینی شهری را از دیگر برنامه های این نهاد مدنی بیان کرد و گفت: در مجموع ۴۰ مساله مهم شهر یزد شناسایی شد که در این راستا جلسه های مختلفی با مسئولان استان برگزار شد که در راستای رسیدن به مدیریت واحد شهری برنامه های مختلفی تدوین شود.

همچنین به گفته سیدمحمد ناصر حیدری سخنگوی شورای شهر یزد در این مدت در مورد  ۱۲۰ فعالیت شورا  ۳۰ جلسه علنی برگزار شد و نشست غیرعلنی در این مدت پیش بینی نشد.

وی تعداد مصوبه های شورا در این مدت را ۵۲ مورد بیان کرد و افزود : همچنین مصوبه ای هم در مدت یادشده باطل نشد.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد از پیشکسوتان و معتمدان محل درخواست کرد که مشکل منطقه خود را شناسایی و با شورا در میان بگذارند تا با همفکری یکدیگر نسبت به رفع آنها اقدام شود.

حیدری افزود:حدود ۲۱ هزار معبر در سطح شهر یزد وجود دارد نمی توان یک شبه همه آنها را آسفالت کرد اما سعی براین است نسبت به دغدغه های شهر قدم های مثبت برداشته شود.

همچنین رییس کمیسیون بودجه و سرمایه گذاری شورای شهر یزد ،بودجه شهرداری را در سالجاری  یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: از این مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به حوزه عمرانی اختصاص دارد که تاکنون ۵۸ درصد آن در این زمینه صرف شد.

عزیزالله سیفی افزود: تامین اعتبار طرح های نیمه تمام در دستور کار کمیسیون قرار دارد که بتوان با تکمیل ها آنها برخی مشکل حوزه شهری را رفع کنیم.

وی اظهار کرد:همچنین حدود ۳۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری برای ساماندهی ورودی های شهر در نظر گرفته شد.

دیگر عضو شورا هم با اشاره با ساماندهی متکدیان در سطح شهر گفت: شهروندان می توانند در تماس با شماره ۳۷۲۵۲۰۲۰  برای جمع آوری متکدیان همکاری کنند.

فخرالسادات خامسی هامانه افزود: ۹۰ درصد کودکان متکدی از  شهروندان خارجی هستند  .

وی از ایجاد پارک بانوان در شهر خبرداد و گفت: در نظر است علاوه بر پارک با امکانات تفریحی ، یک فضای تجاری ، ورزشی و رفاهی در شهر راه اندازی شود که برای این منظور زمینی در نظر گرفته شد و در حال رایزنی جذب سرمایه گذار هستیم.

در این نشست مسئولان کمیسیون های مختلف شورای شهر یزد به سئوال های خبرنگاران پاسخ گفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha