۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۵۰
کد خبر: 84575143
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجوز حفر چهار حلقه چاه آب آشامیدنی در رفسنجان صادر شد

کرمان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب رفسنجان با اشاره به وجود ۷۲ حلقه چاه آب آشامیدنی در این شهرستان گفت: مجوز حفر چهار حلقه چاه دیگر برای تامین ۱۰۰ لیتر بر ثانیه آب شهر رفسنجان دریافت شد.

به گزارش ایرنا، حسین چرخ انداز روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بیش از ۱۳۵ هزار اشتراک آب آشامیدنی در رفسنجان وجود دارد که از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار اشتراک شهری و بیش از ۳۵ هزار اشتراک روستایی است.

وی اظهار داشت: در مجموع ۷۲ حلقه چاه آب آشامیدنی در شهرستان رفسنجان وجود دارد که آب این چاه ها توسط یکهزار کیلومتر خط انتقال توزیع می شود.

چرخ انداز تصریح کرد: شبکه های انتقال آب بیشتر روستاهای رفسنجان فرسوده شده و درصدد جذب اعتبارات در راستای ترمیم و تعویض این سیستم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: خشکسالی، کاهش نزولات آسمانی و بارندی، کاهش آبدهی چاه ها و نیز افزایش مصرف، از جمله عوامل نیاز به حفر چاه جدید است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب رفسنجان بیان کرد: چهار چاه مورد نیاز شهر رفسنجان تا ‍پایان اردیبهشت سال آینده حفر و وارد مدار بهره برداری خواهند شد.

وی همچنین به رفع فرسودگی ۴۰ کیلومتر شبکه انتقال آب روستایی و آبرسانی به ۲۷ پارچه آبادی در رفسنجان توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سال جاری اشاره کرد و گفت: قرار است سپاه برای بازسازی ۸۵ کیلومتر دیگر از شبکه های روستایی رفسنجان اقدام کند که جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: شبکه های فرسوده آب ۳۲ روستای شهرستان رفسنجان از جمله  چاروک، احمدآباد فلاح، مهدی آباد نوق، رکن آباد، قوام آباد، قائمیه توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا پایان امسال تعویض خواهد شد.

چرخ انداز گفت: سپاه پاسداران پس از بازسازی ۳۲ شبکه آب آشامیدنی روستایی در رفسنجان، فاز سوم این طرح را در راستای بازسازی شبکه آب سایر روستاهای دچار مشکل این شهرستان اجرا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: قرار است، شبکه های آب آشامیدنی در منطقه نوق از توابع رفسنجان، تجمیع و به مجتمع آبرسانی تبدیل شوند که مطالعات در این زمینه انجام شده و با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان کرمان اعتباری از محل محرومیت زدایی در اختیار قرارگاه پیشرفت و سازندگی سپاه قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب رفسنجان با اشاره به اینکه این پروژه یکی از برنامه های بلند مدت شرکت آب فاضلاب است افزود: اجرا شدن این طرح موجب می شود اهالی روستاهای حومه شرقی و منطقه نوق رفسنجان که از کمبود آب رنج می بردند از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند شوند.

وی ادامه داد: برای این پروژه احداث هفت هزار مترمکعب مخزن ذخیره در نظر گرفته شده که عملیات اجرایی احداث سه هزار متر مکعب از آن تا پایان امسال آغاز می ‌شود.

وجود بزرگترین مخزن ذخیره آب استان کرمان در رفسنجان

چرخ انداز همچنین به اجرای مخزن ۱۵ هزار متر مکعب در رفسنجان که بزرگترین مخزن آب آشامیدنی در استان کرمان است اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح، بیش از ۲ سال قبل آغاز شده و قرار است تا پایان امسال تکمیل شود و مورد بهره برداری قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب رفسنجان به تصفیه خانه این شهر نیز اشاره و بیان کرد: این تصفیه خانه نیز با حمایت مالی شرکت مس در حال ساخت است و این پروژه تا ابتدای سال ۱۴۰۲ وارد مدار بهره برداری خواهد شد و روزانه قادر است ۸۰ هزار متر مکعب آب را تصفیه و در اختیار مردم قرار دهد.

همچنین توصیه کرد: مردم در صورت مشاهده هدر رفت آب مشکل را از طریق سامانه ۱۲۲ به ماموران شرکت آب و فاضلاب اطلاع دهند تا نسبت به رفع مشکل و جلوگیری از هدر رفت آب اقدام شود.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال استان کرمان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha