۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۵۱
کد خبر: 85276084
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار حلقه چاه پدافندی در رفسنجان افتتاح شد

۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۵۱
کد خبر: 85276084
چهار حلقه چاه پدافندی در رفسنجان افتتاح شد

کرمان - ایرنا - چهار حلقه چاه پدافندی با اعتباری افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال امروز(سه شنبه) با حضور معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور و جمعی از مسئولان محلی در شهرستان رفسنجان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، منظور از چاه پدافندی، چاهی است آماده بهره برداری که کارکردی مانند چاه های معمولی دارد و در حالت عادی از آن استفاده نمی شود اما در فصل گرم با افزایش مصرف آب و مواقع بحرانی، وارد مدار می شود که در تامین آب به کمک و پشتیبانی شبکه آبرسانی در مناطق دارای تنش آبی می آید.

محل احداث این چاه ها اطراف شهر رفسنجان اعلام شده است.

معاون الکترونیک سازمان پدافند غیر عامل کشور در مراسم افتتاح این چاه ها از اهداف و خروجی برنامه های پدافندی در کشور را ایجاد پایداری ملی، افزایش تاب آوری در برابر بحران ها و تهدیدها، کاهش آسیب پذیری و تداوم خدمات رسانی برای ملت برشمرد و گفت: از جمله خدمات، آبرسانی است که در سطح کشور، در مناطقی که با کمبود آب مواجه هستند، چاه های پدافندی حفر می شود.

ذبیح الله حسن شاهی افزود: دستگاه های اجرایی در استان کرمان به صورت جهادی همانند سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی عمل می کنند و در جبهه آبرسانی نیز در خدمت مردم هستند.

فرماندار رفسنجان نیز با بیان اینکه مساله اول و مهم شهرستان آب است، اظهارداشت: دیدگاه همه مسئولان شهرستان نیز در راستای رفع کمبود آب در بخش های آشامیدنی، کشاورزی و صنعت است.

حسین رضایی تصریح کرد: حفر چهار حلقه چاه پدافندی در شهرستان با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال صورت گرفت تا در مواقع ضروری و کمبود آب آشامیدنی بتوان آنها را فعال کرد و به مدار مصرف رساند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان نیز گفت: در حوزه تامین آب شهرستان فعالیت های خوبی انجام دادیم از جمله اینکه طرح سامانه تله متری در راستای کنترل از راه دور چاه ها، مخازن آب و تاسیسات شبکه های آب انجام شده و نیز پایش تصویری، نصب دریچه های ضد امنیتی و غیره انجام می شود.

حسین چرخ انداز افزود: در حفر چهار حلقه چاه پدافندی در شهرستان چهار هزار متر خط انتقال برق و ۶ هزار و ۷۰۰ متر خط انتقال آب اجرا شده و ۱۰۰ لیتر بر دبی آب شهرستان اضافه شد.

رفسنجان در فاصه ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha