افزون بر۶ تن کله پاچه از کارگاه‌های غیرمجاز در حاشیه پایتخت کشف شد

تهران-ایرنا- رئیس دامپزشکی شهر تهران گفت: طی بازدیداز ۲ کارگاه نگهداری و عمل آوری غیرمجاز در اطراف تهران، بیش‌ از ۶ تن کله و پاچه گوسفندی منجمد و مقداری سیراب- شیردان که در شرایط نامناسبی عمل آوری، نگهداری و در سطح پایتخت توزیع می شد، با همکاری ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت کشف و ضبط شد.

دکتر محمد رحمتی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای صیانت از بهداشت عمومی و تامین سلامت غذایی شهروندان از مزرعه تا سفره، نظارت بر واحدهای عرضه کننده فرآورده های دامی افزایش می یابد.

وی ادامه داد: ۲ واحد غیرمجاز مذکور با هماهنگی های انجام شده و اخذ دستور قضایی توسط ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت پلمب و متخلفان به منظور معرفی به مراجع قضایی بازداشت شدند.

رحمتی تاکید کرد: آلایش خوراکی دامی به صورت تازه و با حفظ دما و شرایط نگهداری مناسب تنها ۷۲ ساعت مهلت مصرف دارد.

افزون بر۶ تن کله پاچه از کارگاه‌های غیرمجاز در حاشیه پایتخت کشف شد

 رئیس دامپزشکی شهر تهران اذعان داشت: شرایط بسیار نامساعد نگهداری و اجرای عملیات جداسازی مغز و زبان از کله ها که در شرایط بهداشتی نامناسبی انجام می شد باعث آلودگی و فساد کل محموله توقیفی شده بود که با هوشیاری کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی شهر تهران این محموله توقیف و برای سیر مراحل قانونی به یکی از سردخانه های این اداره منتقل شد.

رحمتی اضافه کرد: خط قرمز دامپزشکی، سلامت شهروندان است و با متخلفان بدون اغماض برخورد می شود.

وی به شهروندان توصیه کرد: قبل از اقدام به تهیه هرگونه فرآورده خام دامی از سالم، بهداشتی و تحت نظارت سازمان دامپزشکی بودن محصول مورد نظر خود اطمینان حاصل کنند و هر زمان که تخلفی در حوزه سلامت فرآورده های خام دامی مشاهده کردند مراتب را جهت پیگیری از طریق شماره ۶۶۵۹۱۰۰۵-۰۲۱ با دامپزشکی شهر تهران در میان بگذارند.

افزون بر۶ تن کله پاچه از کارگاه‌های غیرمجاز در حاشیه پایتخت کشف شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha