۲۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۱۰
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84577796
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون قوه قضاییه: مشکلات کشور با همدلی قوا روز به روز کمتر می‌شود

گنبدکاووس- ایرنا- معاون قضایی قوه قضاییه گفت: اتحاد، همدلی و همسویی مطلوبی میان سران سه قوه برقرار است که امیدواریم در سایه این همدلی مشکلات حاکم بر کشور روز به روز کمتر شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام صادق رحیمی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری رامیان افزود: از مسوولان سطوح پایین تر در حوزه استانی و شهرستانی انتظار است همانند سران سه قوه با روحیه همدلی برای حل مشکلات مردم وقت بگذارند و با محبت و رویی گشاده مشکلات مردم را به مسوولان بالادستی انتقال دهند تا در حد توان برای حل آنها تلاش شود.

معاون قوه قضاییه یادآور شد: مسوولان کاری را که امروز برای حل مشکلات مردم می‌توانند انجام دهند را به فردا و یا آینده واگذار نکنند، از طرفی پرونده‌های جزیی مطرح می‌شود و از طرف دیگر فسادهای کلان مورد غلفت قرار می‌گیرد.

رحیمی با تاکید بر لزوم برخورد با شرکت‌هایی که بر خلاف ضابطه حقوق‌های کلان برای خودشان در نظر می‌گیرند، خطاب به مسوولان گفت سعی کنید بدون توجه به حفظ قدرت، برای مردم خادمی دلسوز باشید. 

وی با بیان اینکه نباید توقع داشت که تمام مشکلات را دولت حل کند و این کار شدنی نیست، گفت: یکی از مطالبات رهبری توجه به اصل ۴۴ و بحث خصوصی سازی است و امروز هرچه دولت تصدی ‌گری خود را کمتر کند و به طرف نظارت برود مشکلات کشور کمتر می‌شود. 

معاون قوه قضاییه ادامه داد: در این استان بستر خوبی برای سرمایه گذاری فراهم است اما از مسوولان تقاضا دارم در مرحله نخست زمینه سرمایه‌گذاری افراد متدین و دلسوز را فراهم کنند.

رحیمی یکی از گلایه‌های مردم را راحت نبودن دسترسی به مسوولان برشمرد و گفت: وظیفه مدیرانی که حقوق خود را از مردم می‌گیرند خدمت بدون منت به آنان و تلاش برای حل مشکلات‌شان است، رویکردی که موردتوجه سران قواست.

وی حضور میدانی مسوولان در شهرستان‌ها و شنیدن مشکلات مردم با دیدارهای چهره به چهره و تدابیر لازم برای بهبود وضعیت معیشت جامعه را مطالبه رهبر معظم انقلاب دانست و اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب وقتی آیت الله رییسی از قوه قضاییه به قوه مجریه منتقل شد یکی از نقاط مثبت دوران تصدی وی بر قوه قضاییه را حضور میدانی و دیدار چهره به چهره با مردم و بررسی مشکلات آنان اعلام کرد.

وی افزود: مسوولان همه خادم مردم هستند و خادم باید خدمت بدون منت داشته باشد و بیشتر شدن اقتدار نظام مشروط بر تقویت ارتباط مسوولان با مردم است.

معاون قوه قضاییه تصریح کرد: در اجرای این سیاست و دستور رهبر معظم انقلاب، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه هم یکی از برنامه‌های خود از ابتدای فعالیت را ارتباط با مردم و حضور میدانی در مناطق قرار داد و امروز چهارمین سفر استانی وی انجام شد.

معاون قضایی قوه قضاییه گفت که از رییس کل دادگستری گلستان و همکاران قضایی خواسته شد تا اسامی زندانیان متنبه شده و افرادی که فقط به خاطر جزای نقدی در زندان به‌سر می‌برند و توان پرداخت ندارند را برای اعمال تخفیف و فراهم کردن شرایط آزادی اعلام کنند.

حجت‌الاسلام صادق رحیمی روز پنجشنبه در حاشیه نشست شورای اداری رامیان در جمع خبرنگاران اظهارداشت:‌ با انتقال اسامی این افراد به مرکز، توسط ریاست قوه قضاییه و با دست مبارک رهبر معظم انقلاب در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی موجبات آزادی و تخفیف مجازات آنان فراهم می‌شود.

فرماندار رامیان در این نشست گفت: این شهرستان دارای ظرفیت‌های زیادی در حوزه کشاورزی و گردشگری طبیعی و ورزشی است اما با این وجود ۲۵ درصد از جمعیت ۹۰ هزار نفری آن زیر پوشش سازمان‌های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند.

جواد صادقلو افزود: سالانه ۲۷۰ هزار تن تولیدات زراعی، ۶۵ هزار تن تولیدات باغی و ۲۵ هزار تن محصولات دامپروری در رامیان تولید می‌شود و ۱۲ واحد بوم‌گردی در این شهرستان فعال است که باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه استفاده بهینه شود.

به گزارش ایرنا، معاون قضایی قوه قضایه در جریان سفر امروز حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه به گلستان و به نمایندگی از سوی وی، به شهرستان رامیان واقع در شرق استان سفر کرده است.

معاون قوه قضاییه: مشکلات کشور با همدلی قوا روز به روز کمتر می‌شود

رحیمی پیش از شرکت در نشست شورای اداری رامیان در مراسم غبارروبی گلزار شهدای گمنام حضور یافت و دیدار با خانواده شهید جعفر رجبلو، دیدار مردمی و گفت و گو با کارکنان دادگستری از دیگر برنامه‌های سفر چند ساعته وی به این شهرستان است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه صبح امروز پنجشنبه برای بررسی مسائل و مشکلات قضایی و حقوقی گلستان از طریق فرودگاه بین‌المللی گرگان وارد این استان شد.

 در سفر یک روزه حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه به استان گلستان، اعضای شورای عالی قضایی از جمله دادستان کل، رئیس سازمان بازرسی کل، رئیس سازمان پزشکی قانونی، رئیس دیوان عالی و رئیس مرکز توسعه شورای حل اختلاف نیز حضور دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha