رییس پلیس راهور پایتخت: برگه معاینه فنی خودروهای دودزا باطل می‌شود
عکس تزئینی می باشد

تهران- ایرنا- رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: وضعیت خودروهای دودزای دارای برگه معاینه فنی را با سیستم هوشمندی که در اختیار داریم، رصد می کنیم و در صورت نقص، برگه معاینه فنی این خودروها باطل می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سردار محمدحسین حمیدی روزچهارشنبه در خصوص ابطال برگه معاینه فنی خودروهای دودزا  توسط سیستم در اختیار پلیس راهور اظهار داشت: تا قبل از این خودروهایی که معاینه فنی اخذ می کردند دیگر کنترل نمی شدند و نظارتی بر آنها نبود اما با راه اندازی سامانه متحرک معاینه فنی که در اختیار پلیس است، برگه سلامت خودروها رصد می شود و تاکنون از طریق این سامانه معاینه فنی ۹۷۵ دستگاه خودرو دودزا باطل شده است.

وی افزود: کار این سامانه بدین صورت است که پلیس خودروهایی که در ظاهر دارای نقص فنی هستند و با چشم دودزا بودن آنها را می بیند، متوقف و آنها را  بررسی می کند و اگر خودرویی دچار نقص باشد و دوربین ها  بخاطر داشتن معاینه فنی این خودرو را جریمه نمی کنند، پلیس با این دستگاه و سیستم آن را  بررسی کرده و معاینه فنی خودروی مذکور باطل  و این اقدام با یکدستگاه انجام می شود.

اعمال قانون بیش از ۳ میلیون خودروی دودزا

سردار حمیدی همچنین با بیان اینکه اتوبوس ها و کامیون های دیزلی سهم زیادی را در آلودگی هوای تهران دارند، گفت: ۶ هزار دستگاه اتوبوس شخصی و دولتی در سطح شهر تهران فعال است که میانگین عمر آنها ۱۳ سال است در حالی که عمر مفید این خودروها ۱۰ سال است.

وی ادامه داد: تمام اتوبوسهای دیزلی که در شهر تهران تردد دارند، فرسوده اند و از سوی دیگر، اکثر کامیون های پیمانکاران و بخش های دولتی دیزل مصرف می کنند و فرسوده هستند و مشکلات متعددی در این خصوص دارند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تعداد زیادی از این خودروهایی که دارای نقص فنی هستند را همکاران بنده متوقف و با اخذ پلاک و فک آنها به پارکینگ منتقل کرده اند ولی ما نمی توانیم تاکسی ها را مدام متوقف و به پارکینگ منتقل کنیم چرا که باید سرویس عمومی بدهد و مسافران را جابجا کند.

سردار حمیدی اضافه کرد: سه میلیون و ۱۱۵ هزار دستگاه خودرو در بحث آلودگی هوا در سطح شهر تهران جریمه شده اند که البته ممکن است البته یک خودرو چندین بار جریمه شده باشد.

وی خاطرنشان کرد: در آبان ماه امسال نیز سه هزار و ۲۳۶ دستگاه خودروی دودزا متوقف و با اخذ پلاک به تعمیرگاه اعزام شده اند که پس از بازگشت توسط همکاران بنده بازدید و اگر مشکل آن حل شده بود، اجازه تردد یافتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha