۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۱۲
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84578079
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس دانشگاه کردستان: سهم پژوهش از درآمد ناخالص ملی ناچیز است

سنندج- ایرنا- رییس دانشگاه کردستان با بیان اینکه سهم پژوهش از درآمد ناخالص ملی ناچیز است گفت: در کشور آن چنان که شایسته است به پژوهش اهمیت داده نشده و کمتر از نیم درصد درآمد ناخالص ملی به این حوزه اختصاص داده می‌شود در حالی که این میزان باید سه تا چهار درصد باشد.

به گزارش ایرنا، رحمت صادقی روز چهارشنبه در جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه کردستان در سنندج اظهار داشت: انجام پژوهش در سال‌های اخیر بسیار سخت و دشوار بود اما پژوهشگران دانشگاه از راه خود بازنگشته و همچون گذشته به فعالیت‌های علمی خود ادامه داده‌اند.

وی کمبود تجهیزات و افزایش تورم را از مشکلات موجود دانست و افزود: از نیم درصد بودجه تخصیص داده شده به دستگاه‌های اجرایی، کمتر از یک چهارم آن در دانشگاه هزینه می‌شود.

رییس دانشگاه کردستان تاکید کرد: شرایط موجود کار را برای پژوهشگران سخت کرده و این وضعیت شایسته پژوهشگران دانشگاه نیست و امیدواریم بتوانیم سیستمی طراحی کنیم تا محدودیتی برای انجام پژوهش نداشته باشیم.

صادقی به موفقیت های علمی دانشگاه کردستان اشاره کرد و گفت: سال گذشته در این روز اعلام کردیم برای اینکه دانشگاه کردستان جزو ۲۰ دانشگاه برتر ISC باشد، هدفگذاری کرده‌ایم و خوشبختانه در رتبه‌بندی اخیر، دانشگاه کردستان در جایگاه ۱۱ تا ۲۰ قرار گرفت که نشان می دهد به هدف تعیین شده دست یافته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه کردستان در رتبه‌بندی های خارجی هم جایگاه خوبی دارد، تاکید کرد: دانشگاه کردستان در رتبه‌بندی تایمز رتبه ۸۰۰-۶۰۱ را کسب کرده است در رتبه بندی‌های شانگهای (USNEWS) هم برای نخستین بار شرکت کرده و جایگاه ‌خوبی را بدست آورده است.

رییس دانشگاه کردستان با تاکید بر اینکه همه پژوهش‌های انجام شده با ارزش هستند، یادآور شد: تا زمانی که پژوهشی کیفیت و اصالت داشته باشد، با ارزش است  و فرقی ندارد که این پژوهش بنیادی بوده و منجر به چاپ مقاله در مجلات معتبر بین المللی شده و یا کاربردی بوده و مشکلی را رفع کرده باشد.

در این مراسم از پژوهشگران برتر دانشگاه کردستان تجلیل شد.

هفته سوم آذر به عنوان هفته پژوهش در استان ها نامگذاری شده است هفته چهارم این ماه هم به عنوان هفته ملی پژوهش نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha