وزیر فرهنگ برای تکمیل تالار و کتابخانه مرکزی ساری قول مساعدت داد

ساری – ایرنا – استاندار مازندران گفت: یکی از مسائل اصلی که در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مازندران برای پیگیری مورد توجه ما قرار دارد حل و فصل مشکلات پیش روی دو پروژه تالار مرکزی و کتابخانه مرکزی ساری است که وزیر نیز در این زمینه قول مساعدت داده است.

سید محمود حسینی‌پور شامگاه چهارشنبه در حاشیه مراسم استقبال از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرودگاه دشت‌ناز به خبرنگار ایرنا گفت: در شأن مازندران نیست که دو مرکز مهم فرهنگی استان طی این سال‌ها معطل مانده و در دسته پروژه‌های نیمه‌کاره و ناتمام قرار دارد.

وی افزود: یکی از مباحث اصلی ما با وزیر در این سفر پیگیری همین دو موضوع است. نگاه ما این است که حتما هر دو پروژه در اولویت پیگیری و تخصیص اعتبار قرار بگیرند.

نماینده عالی دولت در مازندران تصریح کرد: در بدو ورود دکتر اسماعیلی به مازندران نیز صحبت‌های مقدماتی پیرامون این دو پروژه انجام شد و قرار است فردا مفصل‌تر در این زمینه گفت‌وگو کنیم و به توافق‌های نهایی تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این دو پروژه برسیم.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: این دو پروژه باید با سرعت به بهره‌برداری برسند. البته یک سری مسائل پیرامون این پروژه‌ها در استان وجود دارد که باید حل شود. اما در بحث‌های مربوط به بودجه و حمایت مالی وزیر فرهنگ قول مساعدت دادند که پیگیری کنند و امیدواریم که هر چه زودتر به نتیجه برسیم.

تالار مرکزی ساری که ساخت آن سال ۱۳۸۶ با هدف تامین فضای مناسب برای انجام فعالیت‌های مهم فرهنگی هنری استانی و ملی و نیز فراهم کردن فضا برای فعالیت هنرمندان آغاز شد و قرار بود طی سه سال به بهره‌برداری برسد، مدت‌هاست در مراحل پایانی ساخت قرار دارد. اما طی یک سال اخیر روند تکمیل آن و تجهیز فضاها با سرعت بیشتری طی شد. به گفته عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در حال حاضر این پروژه به پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی رسیده و فقط مرحله نصب تجهیزات آن باقی مانده است.

کتابخانه مرکزی ساری نیز سال‌هاست که با وجود وعده‌های متعدد و بازدیدهای مسئولان مختلف هنوز به بهره‌برداری نرسیده است. سال ۱۳۸۹ کلنگ ساخت کتابخانه مرکزی ساری با اهدای زمین هفت هزار متری از سوی شهرداری ساری و تصویب طرح در هیئت دولت وقت به زمین زده شد. یک سال بعد هم پروژه وارد فاز اجرایی شد، اما پس از یک دهه هنوز این پروژه در مرحله پیشرفت فیزیکی بین ۶۰ تا ۷۰ درصد نیمه‌کاره است و مدت زیادی نیز از متوقف شدن عملیات اجرایی در آن می‌گذرد. مهم‌ترین مانع در مسیر تکمیل این پروژه نیز همان چالش همیشگی کمبود اعتبار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha