آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از مهمترین راه‌های اشتغال پایدار فراگیر است

بوشهر- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: با توجه به محدودیت مشاغل دولتی و رسمی یکی از اصلی‌ترین راه‌های رسیدن به اشتغال پایدار در این شرایط فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

به گزارش ایرنا، علی درویشی روز پنجشنبه در بازدید از نمایشگاه فرصت‌های شغلی مهارت محور کم سرمایه بر آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر افزود: جوانان با کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای می‌توانند به کارآفرین تبدیل شده و علاوه بر دستیابی به شغل پایدار، زمینه اشتغال افراد دیگر را نیز فراهم کنند.

وی اضافه کرد: ارتباط دادن مشاغل مهارت محور با سرمایه کم با بازار کار، امری حائز اهمیت است و می‌تواند فرصت‌های شغلی بیشتری برای جوانان فراهم آورد.

درویشی با بیان اینکه در این نمایشگاه جوانان با تکیه بر مهارت و دستان کارآمد و با حداقل سرمایه، فرصت‌های شغلی خوبی را بوجود آورده‌اند، اظهار کرد: وظیفه داریم تا آموزش‌های مناسب، به روز و متناسب با بازار کار را به جوانان ارائه دهیم و برای ورود به بازار فروش آنها را یاری کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر خواستار گسترش خدمات مفید آموزش فنی و حرفه ‌ای با هدف توانمند سازی جوانان شد و گفت: با برپایی این چنین نمایشگاه‌هایی که افراد با حداقل هزینه صاحب شغل شده، راه و روش اشتغال تشریح و به صورت مشهود تاثیر کسب آموزش‌های مهارتی به مردم نشان داده می‌شود و می‌تواند نگرش جامعه را از آموزش‌های تئوری و کلاسیک به آموزش‌های عملی و مهارتی سوق دهد.

نمایشگاه فرصت‌های شغلی مهارت محور کم سرمایه‌بر و کارگاه‌های ویژه کودکان روز چهارشنبه با مشارکت ۱۳ آموزشگاه آزاد و ۵۷ مربی در بخش خصوصی و دولتی به مدت ۲ روز در بوشهر برپا شد.

     

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha