۲۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۴
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84579151
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ واحد اقتصادی در شهرک صنعتی مهاباد راکد است

۲۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۴
کد خبر: 84579151
۲۰ واحد اقتصادی در شهرک صنعتی مهاباد راکد است

مهاباد- ایرنا- مدیر شهرک صنعتی مهاباد گفت: هم اکنون ۲۰ واحد تولیدی و اقتصادی در شهرک صنعتی این شهرستان راکد و غیرفعال است.

کوروش قادر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع ۱۱۸ قرارداد منعقد شده با سرمایه گذاران در این شهرک تاکنون ۷۵ واحد به بهره برداری رسیده است که از این تعداد ۲۰ واحد اقتصادی راکد و مابقی هم مشغول به فعالیت و تولید روزانه هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در شهرک صنعتی مهاباد ۲ واحد در حال ساخت، هفت واحد دیگر نیز با اتمام مراحل ساخت در مرحله نصب و تجهیز ماشین آلات خود بوده و مجوز احداث یک واحد دیگر نیز صادر شده است.

مدیر شهرک صنعتی مهاباد اظهار داشت: در قالب واحدهای تولیدی فعال این شهرک هم اکنون ۷۵۶ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار و برای هزار نفر دیگر نیز به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی صورت گرفته است.

قادر اضافه کرد: شهرک صنعتی مهاباد در زمینی به مساحت ۴۵.۵ هکتار احداث شده و در قالب طرح توسعه ۴.۵ هکتار دیگر از اراضی اطراف آن به محدوده شهرک صنعتی مهاباد اضافه شده است.

وی عمده ترین مشکلات واحدهای تولیدی را مسایل مالی دانست و گفت: نرح سود ۱۸ درصد برای واحدهای اقتصادی جوابگو نبوده و برای حمایت از تولید و رونق آن باید تسهیلات کم بهره بین ۲ تا چهار درصد به سرمایه گذاران واگذار شود.

قادر بیان کرد: مشکلات تامین مواد اولیه و گران شدن آن، عدم ثبات بازار ارز و بالا بودن قیمت تمام شده محصولات از دیگر مشکلاتی است که تولیدکنندگان در این شهرک با آن مواجه هستند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه از سال گذشته آغاز شده‌ است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه‌ای به‌شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha