۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۴۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84579220
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گرانی ها فروش آجیل در بجنورد را به یک سوم کاهش داد

بجنورد- ایرنا- رییس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان بجنورد گفت: افزایش قیمت بی رویه آجیل سبب شد تا میزان فروش این محصول در اصناف مرکز استان به یک سوم وضعیت یک سال گذشته کاهش یابد. 

علی رحمتی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گرانی و افزایش قیمت ها توان مالی مردم را برای خرید کاهش داده و کاهش تقاضا برای این محصول سبب شده تا میزان خرید و فروش به شدت کاهش یابد.

رییس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان بجنورد افزود: قیمت آجیل در یک هفته اخیر ۴۰ درصد افزایش یافته است و به نظر می رسد این روند افزایش همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: قیمت انواع آجیل نسبت به یک سال گذشته به صورت سرسام آور بالا رفته است، قیمت این محصول بر اساس عرضه و تقاضا است و نرخ مصوب برای آن تعیین نمی شود.

رییس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان بجنورد گفت: اکنون بادام هندی در هر کیلوگرم ۳۸۰ هزار تومان، بادام کاغذی ۲۶۰ هزار تومان و پسته ۳۰۰ هزار تومان عرضه می شود. 

وی افزود: انواع آجیل و خشکبار به وفور در بازار وجود دارد اما افزایش قیمت ها سبب شده تا واحدهای صنفی فروش کمی داشته و مغازه های فروش آجیل از مشتری خالی باشد.

رییس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان بجنورد خاطرنشان کرد: میزان فروش در برخی از اصناف مرکز استان به یک چهارم وضعیت قبل کاهش یافته است.

اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان بجنورد ۱۰ عضو آجیل فروش دارد.   

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha