۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۵:۱۸
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84580572
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شماری از نمایندگان آمریکا خواهان آزادسازی دارایی های افغانستان شدند

تهران- ایرنا- شماری از نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه مجلس نمایندگان در نامه ای به جو بایدن خواهان آزادسازی دارایی های مسدود شده افغانستان برای حل مشکل اقتصادی این کشور شدند.

به گزارش ایرنا از سی ان ان، قانونگذاران آمریکا به رهبری نماینده دموکرات جیسون کرو از کلرادو و تام مالینوفسکی از نیوجرسی و نماینده جمهوریخواه پیتر مایجر از میشیگان در نامه ای به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و جانت یلن وزیر خزانه داری اقداماتی را برای جلوگیری از یک فاجعه اقتصادی در آینده افغانستان پیشنهاد کردند.

در نامه نمایندگان به وزرای دولت بایدن آمده است که ما هیچ تمایلی برای کمک به دولت طالبان نداریم اما معتقدیم رویکردی وجود دارد که ایالات متحده می تواند برای جلوگیری از سقوط فاجعه بار اقتصاد افغانستان بدون آنکه مشروعیتی برای طالبان فراهم کند، انجام دهد.

نمایندگان آمریکا به دولت بایدن پیشنهاد کردند که وجوه مسدود شده افغانستان را به یک آژانس مناسب سازمان ملل متحد برای پرداخت حقوق معلمان و تأمین غذای کودکان در مدارس تا زمانی که دختران بتوانند به حضورشان ادامه دهند، آزاد کند.

نمایندگان آمریکا همچنین توصیه کردند که واشنگتن می تواند معافیت های تحریمی برای تعدادی از سازمان های حقوق بشری ارائه دهد تا آنان بتوانند به طور مستقیم به کارکنان دولتی افغان حقوق پرداخت کنند.

نمایندگان آمریکا تاکید کردند که از خزانه‌داری و وزارت امور خارجه درخواست می‌کنیم که به طور منظم در مورد استراتژی افغانستان به ما اطلاع دهند و مکانیسم‌های نظارتی را لحاظ کنند تا بتوانیم اطمینان حاصل کنیم که مردم افغانستان تنها دریافت‌کننده کمک‌های بین‌المللی هستند، نه طالبان.

پیشنهادات نمایندگان آمریکا در حالی مطرح می شود که پیش از این ملا عبدالغنی برادر معاون دولت موقت گروه طالبان اعلام کرد که دارایی‌های مسدود شده‌ افغانستان از سوی آمریکا، دارایی شخصی اشرف غنی رئیس‌ جمهوری پیشین نیست و باید آزاد شود.

ملا برادر هشدار داد که اثرهای ناگوار افزایش چالش‌های اقتصادی در افغانستان بر کشورهای دیگر جهان نیز تاثیر خواهد گذاشت.

کاخ سفید این هفته اعلام کرد که برنامه‌ ای برای آزادسازی ذخایر ارزی افغانستان وجود ندارد، اما واشنگتن در پی یافتن راهی برای کمک به مردم این کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha