فرماندار: ورودی‌های اصلی شهر اشنویه به تمثال ۲۰ شهید مزین می‌شود

مهاباد -ایرنا - فرماندار اشنویه گفت: با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ورودی های اصلی شهر به تمثال مبارک ۲۰ شهید مزین خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سیدعلی ترابی روز یکشنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این شهرستان اظهار داشت: همه مسوولان باید تمام تلاش خود را انجام دهند تا فرهنگ ایثار و شهادت را در سطح جامعه بیش از پیش ترویج داده و از مغفول ماندن آن جلوگیری کنند.

وی با تاکید بر اهمیت تشکیل جلسات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این شهرستان افزود: رشادت ها، شجاعت ها و از خود گذشتگی های دوران دفاع مقدس، آن گونه که شایسته نام شهدا و ایثارگران است، باید به جامعه معرفی شود.

فرماندار اشنویه با اشاره به اثرگذاری فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد: ایثار، مفهومی بشری دارد اما وقتی در کنار شهادت قرار می گیرد تبدیل به یک فرهنگ متعالی و پیشرفته می شود که به زندگی انسان معنا می بخشد.

ترابی با بیان اینکه دفاع مقدس از افتخارات ملت ایران است گفت: احیای ارزش های انقلابی و حفظ و انتقال فرهنگ و معارف دفاع مقدس باید به طور جدی در برنامه ریزی های فرهنگی و اجتماعی مسوولان دیده شود.

وی اضافه کرد: نسل جدید به عنوان آینده سازان کشور باید بدانند موفقیت و پیشرفت‌هایی که در زمینه هسته ای، علمی، اقتصادی و نظامی داریم همه مرهون ایثارگری و رشادت رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی است.

ترابی با بیان نقش شهید سلیمانی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: دشمنان با شهادت سردار سلیمانی تصور می کردند جبهه مقاومت خاتمه خواهد یافت در صورتیکه با حضور میلیونی مردم در آیین تشییع وی به این نتیجه رسیدند که آرمان های وی همچنان توسط جوانان جان برکف ایران تداوم خواهد یافت.

وی بیان کرد: در سال جاری به همت بنیاد شهید این شهرستان ۳۰ فقره وام مسکن ایثارگران به مبلغ ۷۵ میلیارد ریال و ۱۱ فقره وام خوداشتغالی به مبلغ بیش از ۱۰ میلیارد ریال به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران پرداخت شده است.

اشنویه در جنوب آذربایجان غربی واقع است و ۱۳۹ شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha