۳ طلا، ۲ نقره و ۳ برنز کاراته کاهای ایران در روز دوم

تهران- ایرنا- دومین روز رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا با کسب ۳ طلا، ۲ نقره و ۳ برنز دیگر برای تیم ایران همراه شد. در این بین دختران تیم کشورمان عملکرد درخشانی داشته و تیم کومیته پسران، شکست سنگینی را پذیرا شد.

به گزارش ایرنا؛ مسابقات کاراته قهرمانی سال ۲۰۲۱ آسیا در تمام رده‌های سنی (نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) در ۲ بخش کاتا و کومیته از روز گذشته (شنبه) به میزبانی آلماتی قزاقستان آغاز شد و نمایندگان کشورمان مقابل حریفان قرار گرفتند.

امروز یکشنبه، کاتاروهای رده سنی امید و کومیته‌کاهای رده سنی جوانان روی تاتامی رفتند که نمایندگان ایران به ۳ طلا، ۲ نقره و ۳ برنز رسیدند.

در مبارزات امروز، دختران تیم ایران عملکرد بسیار خوبی داشتند و در طرف مقابل پسران تیم جوانان ایران با هدایت «مهدی جعفری» مبارزات بسیاری ضعیفی را ارائه کرده و در بخش کومیته تنها به ۲ مدال برنز رسیدند.

نتایج نمایندگان ایران بدین شرح است

کاتای انفرادی رده امید

حدیث جمال در دیدار پایانی «لیا کشاربایوا» از قزاقستان برنده شد و سزاورانه مدال طلا را برگردن آویخت.

متین زارع در فینال مقابل «تانگ یوهین» از هنگ کنگ باخت و به مدال نقره بسنده کرد.

کومیته پسران جوانان

در وزن ۵۵- کیلوگرم، محمدحسین شیرصفت ابتدا امارات را شکست داد و سپس عربستان باخت. وی در مبارزه رده‌بندی با نتیجه ۶ بر صفر «یوسف ماریانو» از اندونزی را با شکست بدرقه کرد تا به مدال برنز دست یابد.

در وزن ۶۱- کیلوگرم، امیرحسین بمان‌زاده که با یک پیروزی و یک شکست به مبارزه رده‌بندی رسیده بود برابر «آلتین بک»‌ از قزاقستان هم دو بر یک باخت و از رسیدن به مدال بازماند. 

در وزن ۶۸- کیلوگرم، امیررضا برزویی با برتری مقابل کویت و شکست از قزاقستان به مبارزه رده‌بندی رسید و مقابل «بشیر الفاروی» اردنی با حساب سه بر صفر پیروز شد و مدال برنز رسید.

در وزن ۷۶-کیلوگرم، سعید الهیاری در مبارزه رده‌بندی با حساب پنج بر صفر به «محمد الامیری» از امارات باخت و دست خالی مسابقات را ترک کرد.

در وزن ۷۶+ کیلوگرم، ابوالفضل نوری که با یک پیروزی و یک شکست به رده‌بندی رسید بود برابر «عمر البخیت» از عربستان هم ۶ بر ۴ باخت تا از رسیدن به مدال بازبماند.

کومیته دختران جوانان

در وزن ۵۳- کیلوگرم، ستایش نادری ابتدا نفراتی از اردن و هنگ کنگ را شکست داد اما در فینال با نتیجه یک بر صفر به «بلا ساماشیوا» از قزاقستان باخت و نقره گرفت.

در وزن ۴۸- کیلوگرم، یلدا نقی‌بیرانوند که با برتری مقابل قزاقستان و شکست از قرقیزستان به رقابت رده‌بندی رسیده بود با حساب ۷ بر سه «فرهام الوایاتی» از اندونزی را شکست داد و مدال برنز را از آن خود کرد.

در وزن ۵۹- کیلوگرم، فاطمه بداق با پیروزی مقابل حریفانی از قرقیزستان، کامبوج و هنگ کنگ به مبارزه نهایی رسید. وی در فینال با اقتدار مقابل «ژینا ارستوا» از قزاقستان با حساب ۹ بر صفر برنده شد و مدال طلا را از آن خود کرد.

در وزن ۵۹+ کیلوگرم، سارینا فتحی که با برتری مقابل نمایندگان قرقیزستان و اردن راهی فینال شده بود در مبارزه نهایی مقابل «سلوا المنصوری» از امارات به برتری یک بر صفر دست یافت و طلایی شد.

در روز نخست نیز تیم ایران موفق به کسب ۱۰ مدال رنگارنگ (۶ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز) شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha