اقدامات جهادی برای خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران ضروری است

تهران -  ایرنا -  نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران بر انجام مجاهدت و اقدامات جهادی در مسیر خدمات رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار وشهادت ایرنا از «ایثار»، حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری در همایش فصلی معاونین فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ها با اشاره به وظایف حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد، گفت: ۱۱ وظیفه برای نمایندگی ولی فقیه در بنیاد تعریف شده است که در راستای اساسنامه و اسناد بالادستی بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

وی با بیان اینکه خدمات رسانی به ایثارگران در روزهای ابتدایی دفاع مقدس با یک عزم جهادی آغاز شد، افزود: جهادی فکر کردن و جهادی حرکت کردن و اعتقادی که در گذشته وجود داشت و امروز قوی‌تر از قبل وجود دارد کار را پیش برد ولی باید توجه داشت جهادی کار کردن مکمل ایمان و راهگشا است. جهاد اگر از جریانی حذف شود بیماری‌هایی مانند نسیان و فراموشی، راحت‌طلبی، غفلت، انحراف از مسیر، تحریف، کار را به تأخیر انداختن و بزک کردن اقدامات کوچک گریبانگیر آن خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: عنصر جهاد سازنده روح انسان است و بزرگترین کار خیر خدمت به بهترین قشر یعنی خانواده معظم شهدا و ایثارگران است که باید این مفهوم را بیان کنیم و در این راه جهاد کنیم و برای این اعتقاد از هیچ تلاش و اقدامی فروگذار نکنیم.

اقدامات جهادی برای خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران ضروری است

حجت الاسلام والمسلمین شکری با بیان اینکه هر اقدامی که در راستای خدمات به شهدا و ایثارگران انجام می‌شود در جهت رشد و انسان‌سازی است، ادامه داد: این اقدامات سازنده روح بلند انسان است که به واسطه ایمان، عمل صالح و مجاهدت در انجام این عمل صالح حاصل می‌شود و باید قدر این فرصت را دانست.

وی در پایان با اشاره به وظایف تعریف شده برای نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: وظیفه همه ما مجاهدت در خدمت به ایثارگران و تحقق اهداف تعریف شده بنیاد شهید و امور ایثارگران است و همه برنامه‌های فرهنگی بنیاد باید به تهذیب و ارتقای معرفت دینی جامعه هدف منجر شود و این موضوعات باید در همه استان‌ها پیگیری شود.

تشریح برنامه‌های فرهنگی بنیاد شهید

سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم به تبیین و تشریح برنامه‌های فرهنگی بنیاد پرداخت.

وی ضمن تأکید بر ضرورت کسب نتیجه مطلوب از برگزاری این همایش تخصصی، افزود: انتظار ما این است که با ارائه نظرات و گفت‌وگو با معاونین فرهنگی بنیاد در سراسر کشور خروجی مطلوب از این همایش داشته باشیم و محتوای این گفت‌وگوها به تعالی برنامه‌ها منجر شود.

اقدامات جهادی برای خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران ضروری است

سردار سلیمانی با اشاره به وصیت‌نامه شهید «مصطفی صدر زاده» از شهدای مدافع حرم در خصوص فعالیت‌های فرهنگی گفت: شهید صدر زاده می‌گوید «وقتی کار فرهنگی را شروع می‌کنید با اولین چیزی که باید بجنگیم خودمان هستیم.» لذا اهمیت کار فرهنگی و نقش کار فرهنگی با توجه به تغییر و تحول‌ها نیاز به هم‌افزایی دارد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه انجام کار فرهنگی نیاز به تلاش و توجه بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: عدم رضایت از نتیجه اقدامات در بخش فرهنگی به دلیل کمبود بودجه و نیروی انسانی نیست بلکه با توجه به ظرفیت‌های کشور باید فعالیت‌های بهتر و بیشتری صورت گیرد.

سردار سلیمانی ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها است. از صدر اسلام و مقاومت و ایستادگی رسول اکرم (ص) در شعب ابوطالب تا جریان پیروزی خون بر شمشیر و پیروزی انقلاب اسلامی، سال‌های دفاع مقدس و جریان مقاومت همه مبتنی بر فرهنگ ایثار و شهادت بوده است که اسلام را زنده نگه داشته است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر گسترش فعالیت‌های فرهنگی در کشور، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان دولت سیزدهم بر انقلاب فرهنگی تأکید فرمودند و امیدوار هستیم این همایش تحولی در فعالیت‌های فرهنگی حوزه ایثار و شهادت ایجاد کند.

همایش تخصصی معاونین فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران به مدت سه روز از جمعه گذشته به صورت کارگاهی در موضوعات آموزش، اسناد و انتشارات، فرهنگی و تبلیغات، ورزشی و اردویی، هنری و دانش‌پژوهان و نخبگان به منظور بررسی اهداف راهبردی و عملیاتی معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن شهید رسول‌زاده برگزار می‌شود.

ارائه رویکرد فعالیت‌های معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، تبیین و تشریح برنامه‌های اداره کل اسناد و انتشارات، اداره کل هنری و اداره کل تشکل‌های شاهد و ایثارگر از برنامه‌های نخستین روز همایش تخصصی معاونین فرهنگی و آموزشی بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha