تلفات حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

یاسوج- ایرنا- مدیر کل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در استان ۲۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا کامروز امینی روز دوشنبه اظهار داشت: در هشت ماهه سال جاری ۱۵۷ مورد فوت ناشی از حوادث رانندگی در استان داشته ایم که این تعداد به نسبت مدت مشابه سال قبل ۲۳.۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: طی این مدت ۲ هزار و ۸۶۴ نفر نیز با ادعای مصدومیت ناشی از تصادفات به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۳ درصد کاهش داشته است.

امینی تصریح کرد: از مجموع مصدومان حوادث رانندگی در استان، ۲ هزار و ۲۷ نفر مرد و ۸۳۷ نفر زن بوده اند.

وی ادامه داد: طبق سالنامه آماری پزشکی قانونی کشور، در سال ۹۹ استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص فوتی های ناشی از حوادث رانندگی ارجاعی به پزشکی قانونی استان نسبت به جمعیت در جایگاه هشتم کشور قرار گرفت.

سوانح رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۹۰ تا ۹۵ بیش از یک هزار کشته، ۳۰ هزار زخمی و ۱۵۰ ضایعه نخاعی در پی داشته است.

افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۶ رتبه سوم میزان مصدومان ناشی از حوادث رانندگی را بر حسب جمعیت داشته است.

این استان با داشتن کمتر از ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان های خطرناک در زمینه سوانح رانندگی است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان ، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha