توفان دید افقی در شهر سرخس و جاده سرخس- مشهد را به شدت کاهش داد

مشهد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: پس از وقوع توفان و گرد و غبار امروز در شمال استان به ویژه در شهرستان سرخس مسوولان محلی دید افقی در این شهر و جاده سرخس -مشهد را محدود اعلام کرده اند اما این جاده همچنان باز است هر چند رانندگان باید برای تردد در آن احتیاط کنند.

ابراهیم نصری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پلیس راه تا این لحظه دستور توقف تردد در این جاده ترانزیتی را صادر نکرده است.

وی ادامه داد بارش پراکنده باران تنها در محدوده اداره راهداری شهرستان مشهد گزارش شده است و تردد در سایر جاده های ارتباطی استان به صورت عادی و روان در جریان است و تاکنون گزارشی از کاهش دید در سایر راه های خراسان رضوی دریافت نشده است.  

فرماندار سرخس نیز با اشاره به وقوع پدیده گرد و غبار شدید در شهر سرخس گفت: سه شنبه شب برای مساله گرد و غبار در شهرستان جلسه ستاد بحران تشکیل داده ایم و در نهایت وضعیت فعالیت های آموزشی و اداری فردا چهارشنبه در شهرستان تعیین تکلیف خواهد شد.

محمد رضا رجبی مقدم ضمن تایید کاهش شدید دید در جاده سرخس - مشهد افزود: به واسطه همین کاهش دید، حرکت قطار در مسیر مشهد - سرخس و بالعکس لغو شد اما اعمال ممنوعیت تردد در جاده برای خودروها ممکن نیست چرا که تنها راه ارتباط شهرستان همین مسیر است.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز ۲۷ آذر ماه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بدون اشاره به عدد آلودگی، وضعیت آلودگی هوای شهرستان سرخس را "بحرانی " توصیف کرد و همین وضعیت موجب تعطیلی آموزش حضوری در مدارس این شهرستان طی روزهای ۲۷ و ۲۸ آذرماه شد.

طبق گزارشهای تایید نشده از منابع محلی طی روزهای گذشته میزان ریزگردها و گرد و غبار در شهرستان سرخس تا ۲۰ برابر شرایط استاندارد رسیده است و این منابع با استناد به پیش آگهی های هواشناسی از تداوم شرایط ناپایدار و گرد و غبار در این شهرستان و به ویژه بخش مرکزی آن طی روزهای جاری خبر داده اند.

همچنین بر اثر وزش باد شدید و وقوع توفان خطوط برق و تلفن در برخی مناطق شهرستان کلات نیز قطع شد و تعدادی سقف سبک بر اثر توفان شدید در بخش نوخندان شهرستان درگز از جا کنده شد و در هر ۲ شهرستان نیز باد شدید موجب شکسته شدن درختان و آسیب به باغها شده است.

شهرستان مرزی سرخس در ۲۰۲ کیلومتری شمال شرق مشهد قرار دارد.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha