اساتید حوزه و دانشگاه از توانمندی‌های یکدیگر بهره بگیرند

سنندج- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: اساتید حوزه و دانشگاه با هم اندیشی از تجربیات و توانمندی‌های همدیگر برای پیشرفت در بخش های مختلف بهره گیرند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه که به مناسبت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: اساتید باید با حضور در حوزه های علمیه و علما و روحانیون با حضور در دانشگاه، توانمندی های یکدیگر را بسنجند و با هم اندیشی و هم کلام شدن علاوه بر نزدیکتر شدن افق های ذهنی، از توانمندی یکدیگر حسن استفاده را ببرند تا منجر به پیشرفت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شود.

وی اضافه کرد: پس از شهادت دکتر مفتح برنامه ریزی شد در سالروز شهادت وی بین دانشگاه و حوزه علمیه مولفه هایی را که می تواند این ۲ پایگاه علمی عظیم کشور و جهان اسلام را به هم نزدیک کند مطرح کنند تا سبب نزدیک شدن این دو نهاد علمی به یکدیگر شوند.

نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: باید نشست ها و گفتگوهای دائم و مستمری در طول سال بین این ۲ نهاد علمی کشور برگزار شود تا از شرایط و قابلیت های همدیگر مطلع  شوند.

حجت الاسلام پورذهبی افزود: باید همگی مراقب باشیم زیرا با وحدت و انسجام است که می توان به برخی نارسایی ها و مشکلات از جمله گرانی و بیکاری و دیگر مشکلات داخلی فایق آمد.

وی یادآور شد: اگر از همین امروز دانشگاه کردستان و حوزه علمیه تصمیم بگیرند در خود وحدت ایجاد کنند برنامه‌ها به سمت جلو حرکت خواهد کرد و نیازی به جلسات نمادین نخواهد بود.

اختلافی بین حوزه و دانشگاه وجود ندارد

نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این نشست اظهار داشت: مساله حوزه و دانشگاه بسیار اهمیت دارد و خوشبختانه مسائل اختلافی بین این ۲ مکان مقدس وجود نداشته و نخواهد داشت.

ماموستا رستمی افزود: همه پیامبران تنها برای اجرای مسائل و فرایض دینی نیامده‌اند و برای همه مسائل مربوط به زندگی بشریت مبعوث شده‌اند.

به گفته وی شاید عده ای تصور کنند که ماموستایان به علم روز آگاهی ندارند اما اگر منظور از علم خدمتگزاری به جامعه بشریت، توسعه، عمران، مسائل دفاعی، کمک به فقرا و پیشرفت جامعه، تاریخ، ریاضی و بیولوژیک باشد، قرآن کریم به همه این نکات پرداخته است و علما نیز این موارد را به خوبی دریافته‌اند.

دانشگاه و حوزه مکمل یکدیگر هستند

رییس دانشگاه کردستان نیز در این نشست اظهار داشت: باعث افتخار است که جمهوری اسلامی ایران بر اساس موازین اسلامی اداره می‌شود و دانشگاه و حوزه ۲ بال اساسی فرهنگ و علم بوده و مکمل همدیگر هستند.

رحمت صادقی افزود: اگر دانشگاهیان ما با معارف دینی آشنا شوند و زهد و تقوا را درون خود بالا ببرند، بی شک در تربیت متخصصان و دانشمندان موفق تر عمل خواهیم کرد.

وی با اشاره به ضرورت ارتباط دو سویه حوزه و دانشگاه اضافه کرد: اگر حوزه های علمیه نیز با علوم روز آشنا شوند، می‌توانند در فرهنگ‌سازی و همچنین در تبلیغ معارف دینی موفق تر باشند و گفته‌هایشان برای جوانان جذابیت و اثربخشی بیشتری خواهد داشت.  

رییس دانشگاه کردستان با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن ضد ملت ایران، ادامه داد: اگر علما، ماموستایان، طلبه‌ها، اساتید و دانشجویان به طور مستمر با یکدیگر از طریق جلسات و همایش ها ارتباط داشته باشند به طور قطع به نفع هر ۲ طرف خواهد بود زیرا دانشجویان ما به تغذیه روحی نیاز دارند.

۲۷ آذر، یادآور شهادت مظلومانه شهید آیت اللّه دکتر محمد مفتح است که به دلیل تلاش هایش برای وحدت ۲ نهاد حوزه و دانشگاه، این روز، «روز وحدت حوزه و دانشگاه» نامیده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha