۹۷ درصد جمعیت ۶ تا ۱۰ سال کشور باسواد هستند

تهران- ایرنا- رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: میانگین با سوادی گروه سنی ۶ تا ۱۰ سال، بر اساس آخرین سرشماری کشوری ۹۷ درصد است. همچنین درصد باسوادی شهرنشینان ۹۸ درصد و روستانشینان ۹۲ درصد گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، شاپور محمدزاده روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت چهل و دومین سالگرد تاسیس نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی (ره) اظهار داشت: در آخرین سرشماری پیش از انقلاب در داخل کشور در بحث سواد مشکل داشتیم و ۵۲ و نیم درصد جمعیت کشور بی سواد بودند.

وی ادامه داد: مقایسه زنان و مردان هم وضعیت مناسبی نداشت و تنها ۲۴ درصد زنان کشور باسواد بودند. همچنین فاصله بی سوادی میان روستانشینان و شهرنشینان ۳۵ درصد بود.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی در مورد برآورد میزان باسوادی زنان و مردان کشور نیز گفت: تا پایان سال ۹۹ درصد باسوادی زنان ۹۶ درصد و مردان ۹۸ درصد گزارش شده است.

محمدزاده خاطر نشان کرد: حوزه سوادآموزی ۵۰ درصد ظرفیت خود را معطوف به باسواد کردن افراد بی سواد می کند، برگزاری دوره تحکیم برای تعمیق و تثبیت سواد افراد کم سواد بخشی دیگر از فعالیت‌های این سازمان است.

وی همچنین درباره برگزاری کلاس‌های نهضت سوادآموزی در سال تحصیلی جدید یادآور شد: هرچند که آموزش تحت شرایط کرونایی قرار گرفت اما آموزش در دوران کرونا تعطیل نشد.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: آموزش از زمان شیوع بیماری کرونا برای سوادآموزان نهضت از طریق آموزش تلویزیونی، رادیویی و اینترنتی دنبال شد. همچنین مطالب آموزشی در سامانه تحت وب بارگذاری می شدند اما در سال تحصیلی جاری آموزش ها به صورت حضوری برگزار شد. 

محمدزاده توضیح داد: تعداد سوادآموزان معمولا زیر ۱۰ نفر در هر کلاس هستند؛ بنابراین امکان رعایت پروتکل های بهداشتی برای آنها وجود دارد. سوادآموزان و معلمان نیز واکسن کرونا را زده‌اند و نگرانی از این جهت وجود ندارد.

ادامه دارد...

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha