اردوگاه معتادان متجاهر در مازندران ایجاد می‌شود

ساری - ایرنا - استاندار مازندران در دیدار دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور با وی با ایجاد اردوگاه معتادان متجاهر در استان همسو با اجرای طرح ساماندهی و صیانت از این دسته معتادان موافقت کرده است.

به گزارش ایرنا ، اجرای طرح ساماندهی و صیانت از معتادان متجاهر از امروز چهارشنبه اول دی در سراسر کشور آغاز شد. یکی از برنامه های این طرح ایجاد ۱۰ اردوگاه برای این معتادان در کشور است.

موافقت سیدمحمود حسینی پور با ایجاد اردوگاه برای معتادان متجاهر در مازندران در دیدار دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با وی در محل استانداری صورت گرفت.

روابط عمومی استانداری مازندران اعلام کرد که سردار اسکندر مومنی در این دیدار از حمایت ها و پشتیبانی های جدی استاندار مازندران در حوزه مبارزه با مواد مخدر و آسیب های اجتماعی تقدیر نمود و گفت : بر اساس امضاء تفاهم نامه ملی قرار بود ۱۰ اردوگاه معتادان متجاهر در سطح کشور احداث شود و در استان مازندران نیز قرار بود تا این اردوگاه با مدیریت سپاه ایجاد گردد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، افزود: با رویکرد جدید دولت سیزدهم و توجه ویژه ریاست جمهوری به حوزه آسیب های اجتماعی با اولویت مدیریت و کنترل آسیب های مربوط به مواد مخدر و روانگردانها و توجه ویژه استاندار مازندران انتظار داریم تا مفاد این تفاهم نامه اجرایی و در استان مازندران شاهد ایجاد این اردوگاه باشیم .

وی اظهار داشت: در این مراکز علاوه بر سم زدایی، معتادان آموزش های مورد نیاز فنی و حرفه ای را هم می بینند و برای اشتغال آنان و مراقبت پس از خروج نیز برنامه ریزی می شود تا دوباره بازگشت به اعتیاد نداشته باشند.

مومنی خواستار بهره گیری از مشارکت افراد خیرین در امر بهبود معتادان و مراقبت پس از خروج شد و گفت : شهرداری ها و بهزیستی در این زمینه نقش اصلی را دارند و ستاد مبارزه با مواد مخدر در زمینه پرداخت سرانه نگهداری و درمان معتادان متجاهر آمادگی خود را اعلام می نماید .

استاندار مازندران هم در این دیدار از تلاش ها و اقدامات سردار مومنی و همکارانشان در راستای مبارزه با آسیب های اجتماعی به ویژه کاهش تقاضا و عرضه مواد مخدر تقدیر نمود و گفـت: کنترل و ساماندهی معتادان متجاهر یکی از سیاست ها و برنامه های اصلی ما در استان است و برای پاکسازی شهرهای استان از آسیب های حوزه مواد مخدر با برنامه وارد خواهیم شد.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تاکید کرد: با حمایت و پشتیبانی ستاد مبارزه با مواد مخدر و سپاه استان و دستگاههای مرتبط حتما نسبت به ایجاد اردوگاه معتادان متجاهر در استان اقدام خواهیم نمود و در این راستا از همه ظرفیت ها استفاده می نمائیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha