کاهش و ساماندهی معتادان متجاهر از اولویت‌های دولت سیزدهم است

ارومیه- ایرنا- دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: یعد از درمان و توانمند سازی معتادان، آموزش مهارتی آنان در دستور کار بوده تا این افراد به آغوش خانواده بازگردند که این موضوع از اولویت‌های دولت سیزدهم به شمار می رود.

به گزارش ایرنا سردار اسکندر مومنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ارومیه افزود: آیت الله رییسی از روزهای ابتدایی دولت تاکید ویژه ای بر ساماندهی معتادان متجاهر داشته و در آخرین جلسه ستاد دستور ویژه ای در این زمینه صادر کرد.

وی ادامه داد: ۲ نگاه در این زمینه وجود دارد و آن اینکه این افراد انسان و هموطن ما هستند و وظیفه ماست این افراد را درمان کرده و با آموزش مهارت و درمان، آنها را به آغوش خانواده برگردانیم .

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: اعتیاد خودش یک آسیب است و این افراد در اثر غفلت به این موضوع گرفتار شده اند ولی حق این افراد خوابیدن در خیابانها نیست و همه باید کمک کنند تا بعد از درمان و بازتوانی به خانواده برگردند.

سردار مومنی با بیان اینکه این آسیب منشا سایر آسیب هاست، اظهار کرد: بهره برداری از مرکز امید ارومیه با همت ویژه استاندار آذربایجان غربی و مدیران استانی پیگیری شده و به مرحله بهره برداری رسیده است و نباید اجازه داد این افراد دوباره به این مسیر و پاتوقها باز گردند.

وی گفت: این افراد باید بعد از سم زدایی و درمان، مهارتی را بیاموزند و با اعتماد به نفس به بطن جامعه برگردند و در این صورت است که به سمت اعتیاد بازنمی گردند.

وی ادامه داد: از همه دستگاههای دولتی درخواست می شود در این کار خیر و بزرگ و ساماندهی معتادان متجاهر برای ریشه کنی اعتیاد و درمان معتادان متجاهر دست به دست هم دهند تا به معنای واقعی این موضوع محقق شود.

سرقت به عنف و کیف قاپی در آذربایجان غربی بیش از ۳۵ درصد کاهش یافته است

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی نیز در این زمینه اظهار کرد: از روزی که ساختمان مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان مرد در ارومیه دایر شده، شاهد کاهش ۳۵ درصدی سرقت در کل استان هستیم.

سردار رحیم جهانبخش اضافه کرد: در بخش سرقت های مهم به ویژه سرقت به عنف و کیف قاپی ۴۵ درصد کاهش در این مدت داشته ایم.

وی بیان کرد: در ایام نوروز با ۴۷ درصد کاهش سرقت در کشور در ردیف استان های برتر در کاهش این جرم بودیم و مرکز استان در این زمینه شاهد کاهش بیشتری بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha