هم اندیشی شورای عالی استانها درباره بودجه ۱۴۰۱ در مشهد آغاز شد

مشهد- ایرنا- هم اندیشی اعضای شورای عالی استانها با اعضا شورای اسلامی خراسان رضوی و جمعی از مدیران استانی روز پنجشنبه با محوریت بودجه ۱۴۰۱ در مشهد آغاز شد.

عضو شورای عالی استانها روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نشست با حضور رییس و منتخبان اعضا شورای عالی استانها و اعضای شورای اسلامی شهرستان مشهد و شورای اسلامی خراسان رضوی با محوریت بودجه ۱۴۰۱ و همچنین جایگاه شوراها در مشهد برگزار شد.

موسی الرضا حاجی بگلو افزود: در حال حاضر در قانون بودجه درباره جایگاه شوراها و مدیریت شهری با مشکل زیادی مواجه هستیم و در این هم اندیشی در خصوص ردیف بودجه های حذف شده یا موضوعاتی که باید به بودجه مدیریت شهری افزوده شود صحبت می شود.

وی با اشاره به ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۱ به مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مطابق قانون، بودجه سالانه باید به شورای عالی استانها ارائه شود و نظر پیشنهادی شوراها در این خصوص اعمال شود که متاسفانه تاکنون این گزاره قانونی مورد غفلت قرار گرفته است و امید است نشست امروز موجب توجه به جایگاه واقعی شوراها در تنظیم بودجه سالانه شود.

رییس شورای اسلامی شهرستان مشهد گفت: مطابق بند پنج ماده ۸۸ قانون شوراهای اسلامی شهر و روستاها سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف است یک نسخه از پیش نویس لوایح برنامه های توسعه و بودجه عمومی کشور و استانها را پس از تهیه در اختیار شورای عالی استانها قرار دهد تا شورای عالی استانها پیشنهادهای اصلاحی خود را در مورد برنامه و بودجه مذکور به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام کند. 

امروز پنجشنبه رییس و جمعی از اعضای شورای عالی استانها علاوه بر حضور در این نشست هم اندیشی از طرح های مختلف گردشگری و عمرانی شهرستانهای مشهد و طرقبه - شاندیز بازدید داشته و با مسوولان استانی دیدار کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha