مجلس ردیف اعتباری ۵۰۰ میلیارد تومانی برای حوزه زیرساختی مشهد تصویب کرد

مشهد- ایرنا- سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مجلس شورای اسلامی برای نخستین بار، ردیف اعتباری ۵۰۰ میلیارد تومانی در بودجه ۱۴۰۱ کشور، برای حوزه زیرساختی مشهد مصوب کرد که امید است برای سال‌های آینده نیز پایدار شود.

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از معضلات و مشکلات اساسی مدیریت شهری مشهد، ارائه خدمات ملی با بودجه‌های محلی است ولی متاسفانه تاکنون گوش شنوایی برای جبران این وضعیت نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: شهر مشهد حدود ۳.۵ میلیون نفر جمعیت دارد که با احتساب روستاهای مجاور، این جمعیت تا ۴ میلیون نفر می‌رسد، همچنین این شهر سالانه پذیرای ۳۰ میلیون زائر است که این آمار و ارقام باید مدنظر مدیران تصمیم‌گیر در سطح ملی باشد چرا که تنها با بودجه محلی نمی‌توان این کلانشهر را اداره کرد.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به سفر ریاست جمهوری به مشهد، افزود: شورای ششم در خصوص رسیدگی به حاشیه شهر، ساماندهی شرایط این پهنه‌ها و مسکن ارزان‌قیمت از دولت تقاضای جدی دارد.

حاجی‌بگلو ادامه داد: مدیریت شهری مشهد، به تنهایی و با اتکا به منابع محدود خود قادر به ساماندهی حاشیه شهر نیست، در عین حال، به سهم خود تاکنون سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات مناسبی در این حوزه صورت داده، به نحوی که در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری، شیب اعتبارات به سمت حاشیه شهر است.

وی اظهار کرد: ۳۸ درصد اعتبارات عمرانی شهرداری و بین ۳۰ تا ۴۰ درصد بودجه‌ مدیریت شهری در سال ۱۴۰۱ به حاشیه شهر مشهد تخصیص پیدا کرده است تا بخشی از این کمبودها را کمرنگ کنیم.

حاجی‌بگلو در خصوص تامین مسکن ارزان‌قیمت نیز افزود: همگام با سیاست‌های دولت، تامین مسکن ‌‎ارزان قیمت یکی از سیاست‌های شورای ششم است و رایزنی‌هایی نیز تاکنون با وزیر راه و شهرسازی صورت گرفته است که در صورت تعامل و همراهی مدیریت شهری با وزارت راه و شهرسازی، اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نگاه به مشهد باید نگاهی ملی و بین‌المللی باشد، زیرا این کلانشهر به برکت بارگاه منور رضوی متمایز از دیگر شهرهای کشور است.

حاجی‌بگلو خاطرنشان کرد: در نوروز امسال، پس از ۲ سال ممنوعیت سفر، شاهد حضور خیل عظیم زائران نوروزی بودیم و در بدو ورود آنها مشکلات متعددی به وجود آمد. این واقعیت غیرقابل انکاری است که مشهد را با بودجه محلی نمی‌توان اداره کرد، مشهد شهری ملی است و مسوولان و دولت باید این مهم را بپذیرند.

یک سوم از جمعیت ۳.۵ میلیون نفری مشهد در مناطق حاشیه‌ این کلانشهر سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha