۳ اردوگاه نگهداری معتادان متجاهر در آذربایجان غربی احداث می‌شود

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی گفت: سه اردوگاه نگهداری معتادین متجاهر در شهرهای ارومیه، خوی و میاندوآب احداث می شود.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر افزود: این اردوگاه ها با توجه به پیشنهاد دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان احداث می شود و همه دستگاه های اجرایی مرتبط استان در این رابطه از نظر تامین زمین تکلیف دارند مصوبات را به سرعت عملی کرده و انجام دهند.

وی با بیان اینکه مصوبات شورای مبارزه با مواد مخدر برای دستگاه های مرتبط لازم الاجرا است اضافه کرد: برای احداث این اردوگاه ها مدت زمانی مشخص تعیین شود تا در این زمان معین کارهای اجرایی آن صورت پذیرد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه برای ساماندهی معتادان متجاهر روش های سنوات گذشته امروز پاسحگوی جامعه نیست اظهار داشت: جمع آوری معتادان متجاهر به صورت مقطعی وضعیت را بدتر از گذشته می کند و موجب می شود تا معتادان نیز هر سال افزایش پیدا کنند.

معتمدیان با تاکید بر اینکه یکی از مسایل مهم و دغدغه مقام معظم رهبری نیز در بحث اجتماعی رسیدگی به وضعیت معتادان متجاهر است افزود: یکی مهمترین تهدیدات سلامت و امنیت عمومی جامعه این گونه معتادان هستند که در این رابطه می توان از تجارب خوب استان خراسان جنوبی نیز استفاده کرد.

وی اضافه کرد: آمار دقیقی از بانک اطلاعاتی ثبت شده در رابطه با معتادان در استان وجود ندارد از اینرو یکی از اولویت های مهم کاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باید تهیه آمار دقیقی از معتادان باشد.

معتمدیان با بیان اینکه با نگهداری ۲ تا سه ماهه معتادان متجاهر توفیقی حاصل نمی شود بلکه مشکلاتی نیز بوجود می آورد افزود: این افراد باید به صورت بلندمدت در اردوگاه ها نگهداری شوند تا کاملا پاک شده و سپس بیرون آمده و وارد جامعه شوند.

وی ادامه داد: مسولان وظیفه دارند برای این گونه معتادان پس از ترخیص از اردوگاه در زمینه اشتغال و مهارت آموزی و اسکان فکری اساسی داشته باشند و در صورت لزوم مجوزهای لازم را در اسرع وقت برای بخش خصوصی صادر کنند.

استاندار آذربایجان غربی آماری که از معتادین داده می شود را بسیار نگران کننده و حضور آنها در حاشیه شهرها را موجب ایجاد احساس نا امنی در بین مردم عنوان کرد و گفت: اعتبارات ویژه ایی از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور برای ساماندهی وضعیت معتادان در نظر گرفته شده است که با جذب این اعتبارات می توان عقب افتادگی های گذشته را جبران کرد.

وی با بیان اینکه حاشیه شهر ارومیه نیز به دلیل مهاجرت هایی غیراصولی با مشکلات عدیده ای مواجه شده است، ادامه داد: مردم از ما مسوولان آسایش و امنیت می خواهند و نیروی انتظامی نیز در کوتاه مدت برای ایجاد این امنیت باید حضوری جدی داشته باشد.

وی اظهار داشت: در این رابطه نیز شهرداری ها طبق قانون موظف به کمک هستند و شوراهای شهر نیز باید در این راستا شهردار را یاری رسانند. 

معتادان متجاهر باید در جامعه مدیریت شوند

دادستان ارومیه نیز در این جلسه گفت: معتادان متجاهر باید در جامعه شناسایی و مدیریت شوند زیرا اگر این افراد مدیریت نشوند با مشکلات بزرگتری مواجه خواهیم شد.

حسین مجیدی اضافه کرد: متاسفانه در این رابطه اقدامات اساسی در استان صورت نگرفته است به طوری که امروز بیشتر سرقت های صورت گرفته در جامعه توسط معتادان متجاهر به وقوع می پیوندد که این امر موجب ایجاد احساس نا امنی می شود.

وی ادامه داد: تا زمانیکه برنامه  احداث اردوگاه برای نگهداری معتادان متجاهر در استان اقدام می شود شهرداری ها باید برای درمان آنها ورود پیدا کنند زیرا این امر یکی از وظایف قانونی شهرداری ها است.

وی اظهار داشت: مشاهده معتادان متجاهری که شبانه در کانال ها و جوب های آب شب را به صبح می رسانند زیبنده نظام ما نیست و دستگاه های اجرایی مرتبط باید تلاش کنند تا این افراد را جمع آوری و در اردوگاه ها اسکان دهند.

مجیدی گفت: هر روز چندین نفر از خانواده های معتادانی که با مشکلات عدیده ای مواجه شده اند به دستگاه قضایی مراجعه می کنند که باید هر چه سریعتر برای آنها فکر اساسی انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha