آمار و اطلاعات به‌روز مولفه راهبردی در تصمیم‌سازی است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی روز ثبت احوال را گرامی و اظهار داشت: آمار و اطلاعات دقیق و به‌روز به‌ویژه در زمینه تحولات چهارگانه جمعیتی، مولفه راهبردی و قابل اتکا در تصمیم‌سازی‌ها و برنامه‌ریزی‌هاست.

به گزارش روز جمعه ایرنا از استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت در پیامی به مناسبت سوم دی روز ملی ثبت احوال با اشاره به این کلام مقام معظم رهبری که "اتقان اسناد هویتی مردم ایران، بسیار با اهمیت است" افزود: در دنیای امروز، آمار و اطلاعات دقیق و به‌روز به‌ویژه در زمینه تحولات چهارگانه جمعیتی شامل تولد، فوت، ازدواج و طلاق، مولفه‌ای راهبردی و قابل اتکا در تصمیم‌سازی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به شمار می‌رود و نشان‌دهنده نقش و جایگاه سازمان ثبت احوال کشور در مدیریت امور است.

وی بیان کرد: بیش از یک قرن فعالیت این سازمان در میهن عزیزمان و تلاش کارکنان ثبت احوال برای همگام شدن با پیشرفت‌های تکنولوژی، ایجاد زیرساخت‌های تحقق دولت الکترونیک، تسهیل شرایط برای احراز و تصدیق اطلاعات هویتی متکی بر شماره ملی در کمترین زمان ممکن، نتیجه‌ای جز اتقان اسناد هویتی مردم ایران به عنوان مهمترین دغدغه مقام معظم رهبری (حفظه الله) و ارائه خدمات بهتر به شهروندان در زمینه‌های مختلف و رضایت‌مندی آنان را به همراه نداشته است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اینجانب با تبریک سوم دی ماه، مصادف با یکصد و سومین سالروز تاسیس سازمان ثبت احوال در ایران به همه کارکنان خدوم و تلاشگران این حوزه در خراسان جنوبی، رجاء واثق دارم ماموریت‌های این سازمان به عنوان زیربنای توسعه و تعالی در تحقق برنامه‌های دولت سیزدهم، نقشی ممتاز را ایفا خواهد کرد. از درگاه حی سرمد دوام توفیقات همه خدمتگذاران صدیق به‌ویژه مدیران و کارکنان زحمتکش ادارات ثبت احوال استان را ذیل ولایت قطب عالم امکان حضرت ولی‌عصر (ارواحنا فداه) و تحت زعامت ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای (حفظه الله) مسئلت می‌نمایم.

ثبت احوال در ایران همزمان با صدور اولین شناسنامه برای دختری به نام «فاطمه ایرانی» در سوم دی سال ۱۲۹۷ در تهران فعالیت خود را آغاز کرد و سوم دی در تقویم رسمی کشور روز ثبت احوال نام گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha