نزدیک به ۴ میلیون رفت و آمد به مراجع قضایی کاهش یافته است

بندرعباس- ایرنا- رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: با اجرای طرح صدور گواهی عدم سوء پیشینه الکترونیک که از این استان پایه گذاری و پس از آن در تمام کشور اجرایی شده در ۱۷ ماه گذشته بیش از ۲ میلیون گواهی صادر شده و نزدیک به ۴ میلیون تردد به دادگستری ها و مراجع قضایی کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، مجتبی قهرمانی روز جمعه در دیدار با نماینده ولی فقیه در هرمزگان اظهارداشت: کاهش ورودی پرونده ها و افزایش کیفیت رسیدگی ها از برنامه ریزی های دقیق به منظور ارائه طرح ها و ایده های نو در دادگستری استان است.
وی افزود: کاهش مراجعه موجب خواهد شد که دستگاه قضایی با آزادی عمل بیشتری به امور مهم تر و حساس تر رسیدگی نماید که به همین منظور به دنبال این هستیم تا طرح صدور گواهی عدم سوء پیشینه الکترونیک را در پرونده‌های حصر وراثت و پرونده‌های جبران خسارت حوادث بیمه‌ای نیز اجرا کنیم.
رییس کل دادگستری هرمزگل خاطرنشان کرد: با به کارگیری سیستم های هوشمند الکترونیکی، در وقت و هزینه مردم صرفه‌جویی شده و موجبات رفاه مردم نیز فراهم خواهد شد.
قهرمانی در بخش دیگری، اجرای عدالت را وظیفه ای همگانی دانست و بیان کرد: در دستگاه قضایی استان همه راهکارهای لازم را برای تحقق عدالت و احقاق حقوق مردم مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار خواهیم داد تا خدمتگزار شایسته‌ای برای مردم باشیم.
وی در این رابطه بیان داشت: باید شرایط لازم برای بهره مندی مردم استان از مزیت های صنایع بزرگ فراهم و به همین منظور دستگاه قضایی، اقدامات متعددی را  در این خصوص اجرایی نموده است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در این دیدار گفت: مطمئن هستم با تجربه، درایت و نیروی فکری جنابعالی شرایط استان هرمزگان از قبل هم بهتر خواهد شد و در آینده شاهد دستاورد های جدید دستگاه قضایی استان خواهیم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha