برخی جایگاه داران سوخت گاز در فارس انگیزه‌ای برای تجهیز جایگاه ندارند

شیراز - ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس با اشاره به برخی مشکلات در جایگاه‌های عرضه گاز فشرده موسوم به CNG افزود: متاسفانه به رغم تذکرات مکرر مالکان این جایگاهها انگیزه ای برای توسعه تجهیزات و به روز رسانی آن و ارائه خدمات بهینه ندارند.

اسدالله طاهری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه به این جایگاه ها بارها تذکر داده شده و آنها را به ارائه خدمات بهینه فرا خوانده ایم گفت: در صورت بی توجهی جایگاه‌داران به این تذکرات، لغو امتیاز و بازپس گیری جایگاه و واگذاری آن به افراد و سرمایه گذاران جدید دور از ذهن نیست و شرکت همه این گزینه ها را مورد بررسی قرار می دهد.

وی استفاده از سوخت CNG در استان فارس در مقایسه با سال گذشته را با  ۴ درصد افزایش اعلام کرد و گفت: از سرمایه گذاران برای احداث جایگاه گاز فشرده در استان فارس دعوت می کنیم.استان فارس با ۲۹۷ جایگاه بنزین و ۱۳۰ جایگاه CNG روزانه ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بنزین و معادل همین مقدار نفت و گاز توزیع می‎کند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس بیان کرد : بسیاری از جایگاههای سوخت گاز فشرده CNG با تجهیزات دولتی تجهیز شده است و مالکان در این طرح ها تنها زمین را به عنوان آورده داشته اند ، منصفانه نیست که امکانات و سرمایه گذاری دولت در این جایگاه ها فرسوده و مستهلک شود ، انتظار است این جایگاه ها از جمله برخی از آن ها در شیراز با انگیزه و تلاش بیشتری کار کنند.

طاهری اضافه کرد: با نصب و ارائه تجهیزات  تعداد  ۱۳۰ جایگاه فعال CNG  قابل افزایش به بیش از ۱۴۵ ایستگاه، دوگانه سوز کردن خودروهای گاز سوز شامل تاکسی و  وانت به صورت رایگان  از  فعالیت‌های شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران منقطه فارس است.

وی افزود: امسال تاکنون ۸ هزار و ۶۰۰ خودرو برای گاز سوز شدن در فهرست قرار گرفته اند  ۹۶ درصد از این فهرست گازسوز شده اند، اخد هزینه  ۲۵ درصدی برای گاز سوز شدن انگیزه ای برای این طرح است ، برای خودروهای آژانس، مسافربرهای شخصی، اسنپ نصب مخزن و دیگر  تجهیزات از سوی دولت با اولویت دنبال می شود ، راه‌اندازی  ۱۳ کارگاه تبدیل سامانه سوخت خودروها به  گازسوز در فارس از دیگر خدمات این شرکت است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران منطقه فارس اظهار داشت: رانندگان خودروهای  عمومی که موفق نشده اند در سامانه گاز سوز شدن ثبت نام کنند، می‌توانند به سامانه« GCR.NIOPDC.IR» برای  انتخاب کارگاه گازسوز شدن و نوبت دهی  مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha