۴ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۰۰
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84590010
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شمار بیماران مبتلا به کرونا در کردستان تک رقمی شد

سنندج- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با کمک و مشارکت مردم در واکسیناسیون عمومی، تعداد بیماران روزانه مبتلا به کرونا در استان به عدد ۶ رسید و تک رقمی شد.

دکتر فرزین رضاعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر ۱۵۳ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که شهرهای دهگلان با سه نفر، دیواندره با ۲، مریوان با چهار، قروه با ۶ و بیجار با ۹ نفر کمترین تعداد بیماران را دارند، سنندج هم با ۹۱ نفر بیشترین تعداد بستری را دارد.

وی به بستری ۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی سی یو اشاره کرد و گفت: امروز کردستان دومین روز بدون فوتی کرونا در دی ماه را پشت سر گذاشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به مرگ یک‌ هزار و ۹۲۸ هم‌استانی بر اثر ابتلا به کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون، اضافه کرد: از این تعداد ۸۳۶ نفر به سنندج اختصاص دارد.

دکتر رضاعی تاکید کرد: با اعلام امیکرون به عنوان پنجمین واریانت نگران‌کننده کرونا توسط سازمان جهانی بهداشت و گزارش شیوع این سویه جدید در کشور، احتمال وقوع موج دیگر و افزایش شمار مبتلایان به این ویروس،  پیش‌بینی‌می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم تزریق دُز سوم واکسن برای جامعه هدف افزود: در راستای کاهش موارد ابتلا و مرگ و میرهای ناشی از کرونا، ضرورت دارد افراد بالای ۱۸ سال برای تزریق سومین نوبت واکسن، به پایگاه‌های واکسیناسیون و مراکز تجمیعی مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha