۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۱۴
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84581308
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دومین روز متوالی بدون فوتی کرونا در کردستان ثبت شد

سنندج- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه برای دومین روز متوالی شمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان به صفر رسیده است گفت: امروز پنجمین روز در ماه آذر است که هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت نشده است.

دکتر فرزین رضاعی روز ‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر امروز روزهای چهار، هشت، ۲۳ و ۲۶ آذر نیز شاهد روزهای بدون فوتی کرونا در استان بودیم.

وی اضافه کرد: روند بستری و ابتلا به کرونا در استان نزولی شده و از ۳۴۶ بستری در روز اول آذر هم اکنون به ۱۷۰ نفر رسیده‌ایم که ۹ نفر از دیروز کمتر شده است ۱۰۰ نفر از افراد بستری در سنندج هستند.

دکتر رضاعی به شناسایی ۱۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته اشاره کرد و گفت: این تعداد دیروز ۲۵ نفر بود و نسبت به ۱۳۰ نفر روز اول آذر شاهد کاهش چشمگیری در این زمینه هستیم در طول ۲۶ روز گذشته یک‌ هزار و ۲۲۴ نفر در استان بر اساس تست کرونای انجام گرفته، به این بیماری مبتلا شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه کرونا در مدت یاد شده در استان ۵۰ قربانی داشته است، ادامه داد: ۲۹ بیمار در بخش آی سی یو تحت مراقبت های ویژه دارند که تعداد بیماران بدحال در اول آذر ۵۸ نفر بود.

دکتر رضاعی یادآور شد: بر اساس آخرین رنگ‌بندی کرونا در کشور، شهرستان‌های سنندج، دیواندره، مریوان، سقز، دهگلان، سروآباد، بیجار، قروه و کامیاران در وضعیت آبی و بانه در وضعیت زرد است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: تا کنون  یک میلیون و  ۹۱۹ هزار و ۹۰۵ دُز واکسن با احتساب سه نوبت در استان به گروه‌های هدف تزریق شده است.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا ظهر امروز جان یک‌ هزار و ۹۲۱ نفر را در کردستان گرفته است از این تعداد ۸۳۶ نفر آنها به سنندج اختصاص دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha