هیچ گونه مشکل امنیتی در مرزهای شرقی کشور وجود ندارد

تربت حیدریه- ایرنا- فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه شمال شرق کشور گفت: به برکت تلاش و مراقبت شبانه روزی نیروهای مسلح و ارتش در مرزهای شرقی کشور امروزه هیچ گونه مشکل امنیتی در این مرزها وجود ندارد.

امیر سرتیپ ستاد رضا آذریان روز دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح ساخت ۴۸ دستگاه واحد مسکونی برای کارکنان تیپ ۱۷۷ متحرک هجومی شهید محمد جعفر نصر اصفهانی تربت‌حیدریه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مقامات ارشد نظامی کشور از تامین امنیت در مرزهای شرقی کشور رضایت دارند و اهدای  نشان درجه یک فتح به نیروی زمینی ارتش به این دلیل است.

وی اضافه کرد: تیپ ۱۷۷ شهید نصر اصفهانی ارتش در تربت حیدریه در همه ابعاد به ویژه در بحران کرونا در خدمت مردم منطقه بوده و نقش آفرینی کرده است.

فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه شمال شرق کشور گفت:ارتش در خراسان رضوی سه هزار و ۸۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده  که از این تعداد ۱۰۳ شهید، شهدای گمنامی هستند که تفحص و دفن شده اند و شناسایی آنها در حال انجام است.

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی سال ۱۳۸۸ ساخت ۴۸دستگاه واحد مسکونی برای کارکنان تیپ ۱۷۷ متحرک هجومی شهید محمد جعفر نصر اصفهانی تربت‌حیدریه را در قالب مسکن مهر شروع کرد اما سال ۱۳۹۳ این طرح متوقف شد که تا کنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از سال جاری تکمیل این طرح به ارتش واگذار شده است.

تیپ ۱۷۷ پیاده شهید محمدجعفر نصر اصفهانی در خرداد سال ۹۰ از لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه علیه السلام خراسان جدا شد و ماموریت خود را به صورت مستقل پی گرفت.

این یگان نظامی تاکنون هزار و ۵۲۰ شهید و افزون بر سه هزار جانبار تقدیم نظام کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha