۶ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۰۸
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84591864
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فوتی‌های ناشی از کرونا در سردشت به ۱۶۰ نفر رسید

مهاباد- ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۶۰ نفر در این شهرستان جان خود را بر اثر این بیماری ازدست داده اند.

داود آتشی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع کل فوتی های کرونای سردشت، ۱۳۰ نفر با نتیجه قطعی تست مثبت و ۳۰ مورد هم با نتیجه تست منفی در سردشت بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون حدود ۲۳ هزار مورد نمونه گیری شامل هزار و ۸۰۰ نمونه گیری از بستری شدگان، ۲۰ هزار نمونه گیری سرپایی و ۱۱ هزار تست سریع انجام شده که ماحصل آن بالای ۱۳ هزار نمونه مثبت شده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان سردشت با بیان اینکه هم اکنون ۱۱ نفر در بخش کرونا بیمارستان این شهرستان بستری بوده که هفت نفر در بخش آی سی سی هستند، گفت: مشارکت و همراهی شهروندان موجب شده آمار بستری شدگان بخش کرونای بیمارستان این شهرستان نسبت به ماه گذشته به نصف کاهش پیدا کند.

آتشی بیان کرد: با تلاش کادر درمانی و همچنین همراهی مردم روند کاهشی ابتلا و بستری های بخش کرونا تداوم داشته و هم اکنون این شهرستان به حالت آبی تغییر وضعیت یافته است.

وی با تاکید بر اینکه عادی انگاری در شرایط فعلی و همچنین وجود سویه جدید کرونا می‌تواند خطرناک باشد، اضافه کرد: انتظار می‌رود این وضعیت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مشارکت مردم همچنان تداوم داشته باشد.

وی اظهار داشت: در شرایط فعلی تنها راهی که می‌توان از طریق آن بر بیماری به صورت کامل غلبه و از ابتلا به آن جلوگیری کرد، استقبال حداکثری از واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اصول پیشگیرانه است.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی سردشت با بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha