امام جمعه بیرجند: نیروهای مسلح قانونمند و نظام‌مند تربیت می‌شوند

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: نیروهای مسلح در هر سازمانی قانونمند و نظام‌مند تربیت می‌شوند بنابراین درصد اجرا و عمل آنان خیلی بالاست.

حجت‌ الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: نیروهای مسلح براساس اعتقاد و انضباطی که دارند روی حرفشان تا پای جان می‌ایستند و رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۷ سپاه نیز براساس ایمان اجرا شد و دشمن هم این را می‌داند.

وی تاکید کرد: اگر همه سازمان‌ها، آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها به کار کارشناس دینی و وظیفه عقیدتی و ایمانی ملتزم شوند، همه مشکلات را حل شده می‌بینیم چون مشکلات زاییده کار ما، جامعه و روزگار است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: انقلاب یعنی خود مردم و دشمن بر آنان مسلط بوده و دین، ناموس، فرهنگ و همه چیز آنان تحت سلطه استعمارگران خارجی و استبداد داخلی بود که مردم این را برنتافتند و انقلاب کردند.

وی افزود: مردمی که انقلاب کردند پای حرف خود هستند و به دشمن اجازه دخالت نخواهند داد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه در این دنیای پرآشوب، امنیت یکی از شاخصه‌های مهم جمهوری اسلامی ایران است گفت: فیض این امنیت نصیب همه مردم می‌شود و نقش نیروهای مسلح و فواید مستقیم و غیرمستقیم آنها برای کل نظام و مردم است.

وی تصریح کرد: اسلام ناب اگر جنبه عملی پیدا کند، همه مسائل حل می‌شود.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: معمولا این گونه است که در هر کار و عمل یا کارگاهی، آن مسوول، مدیرعامل یا مهندس مربوطه هرچه می‌گوید زیرمجموعه دقیقا عمل می‌کنند اما در مسائل دینی این گونه نیست یعنی بعد از آنکه کارشناس نظر اسلام را گفت به‌صورت گزینشی و میلی رفتار می‌شود و درد مسلمانان از صدر اسلام نسبت به گفته‌های خود پیامبر اکرم (ص) این بوده و تبعیت گزینشی است.

وی افزود: اگر تبعیت از اسلام به تمام معنا انجام شود در اولین فرصت همه مشکلات حل است اما گزینشی عمل می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: علما ورثه انبیا هستند و یکی از جاهایی که به‌صورت نسبی اما در حد بالا به عنوان شاهد قضیه، علمایی هستند که در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ورود کرده و خدمت می‌کنند.

وی افزود: نتیجه آن را می‌بینید که تفاوت این علما با بقیه علمای جامعه این است محیطی که اینها کار می‌کنند محیطی منضبط است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به تغییر و تحولاتی مسوولان گفت: تغییرات، تحولات و جابه‌جایی‌ها یک مساله رایج است و در مناطقی که از مرکز فاصله دارد حجم کارها زیاد و نیرو کم است.

وی افزود: افرادی که از مسوولیت سازمانی به‌صورت رسمی کنار می‌روند در عمل از تجربیات آنها استفاده می‌شود اما همچنان کارها روی زمین است.

حجت‌ الاسلام و المسلمین عبادی گفت: امثال این افراد اگر ده‌ها نفر هم باشند مردم به آنها نیاز دارند و هر فردی از مرکز به این مناطق مرزی به هر دلیل اعزام شود، دست او را می‌بوسیم.

امروز با حضور جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیرجند، حجت الاسلام حمیدرضا کمالی به عنوان مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی معرفی و از خدمات حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی مسوول پیشین این حوزه تقدیر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha