مدیر حوزه علمیه خراسان: مدیریت مشارکتی باید اولویت حوزه‌های علمیه باشد

گناباد- ایرنا- مدیر حوزه علمیه استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی گفت: مدیریت مشارکتی باید اولویت و محور اصلی فعالیت حوزه های علمیه قرار بگیرد و مدیران حوزه های علمیه باید از مشارکت کادر اجرایی و طلاب حوزه ها و ظرفیت و مشارکت مردمی و سایر دستگاههای اجرایی برای پیشبرد اهداف خود بهره بگیرند.

آیت الله سید مصباح عاملی روز دوشنبه در جلسه تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه امام رضا (ع) گناباد افزود: هر مدرسه و حوزه علمیه که سر در لاک خود فرو ببرد به تدریج منزوی می شود 

وی ادامه داد: مدیران و دست اندرکاران حوزه های علمیه باید با برخورداری از ارتباطات اجتماعی قوی همواره در بین مردم حضور داشته باشند و حتی از مشارکت مردم برای کاهش مشکلات اقتصادی و معیشتی طلاب بهره بگیرند.

مدیر حوزه های علمیه استانهای سه گانه خراسان گفت: مدیران و اساتید و طلاب حوزه های علمیه باید بصیرت سیاسی اجتماعی بالا داشته باشند و با افزایش شناخت و حساسیت نسبت به جریانهای مختلف سیاسی و نحله های مذهبی که به شیوه های مختلف تلاش می کنند به این حوزه ها نفوذ کنند، به صورت ایجابی و سلبی مانع از تحقق اهداف آنها شوند.

مصباح عاملی افزود: مدیران حوزه های علمیه باید با افزایش سطح آگاهی های خود و با استلال در برابر این جریانها و نحله ها ایستادگی کنند.

وی ادامه داد: مدیران مدارس و حوزه های علمیه باید در کنار بصیرت سیاسی و اجتماعی به تزکیه و خودسازی و ارتقای اخلاق و رفتار حسنه طلاب توجه خاص داشته باشند.

مدیر حوزه های علمیه استانهای سه گانه خراسان گفت: باید طلاب از ابتدای اشتغال به تحصیل در حوزه ها با سبک خاص و روز آمد و کارآمد در دروس و رفتار و کردار در کنار افزایش سطح بصیرت سیاسی و اجتماعی تعلیم ببینند.

مصباح عاملی افزود: مدیریت تعلیمی و تربیتی از جایگاه خاصی در دین مبین اسلام برخوردار است و علم و بصیرت و تزکیه نفس در کنار روز آمدی و کارآمدی از خصوصیات مهم مدیریت حوزه های علمیه است و مدیران این بخشها باید در این زمینه ها پیشگام باشند.

در پایان این آیین حجت الاسلام علی گوهری بهابادی به عنوان مدیر حوزه علمیه امام رضا (ع) گناباد معرفی و از زحمات چهار ساله حجت الاسلام حسین امامی در این سمت قدردانی شد.

حجت الاسلام حسین امامی در سمت جدید خود به عنوان معاون امور اجرایی و فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی مشغول به کار شده است.

۱۵۰ طلبه و ۱۵ استاد در سطوح یک، دو و سه حوزه علمیه امام رضا (ع) گناباد به تحصیل و تدریس اشتغال دارند.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha