۶ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۱۴
کد خبرنگار: 913
کد خبر: 84592328
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعداد موتورسیکلت های کیش باید با جمعیت آن توازن داشته باشد

کیش - ایرنا - رییس پلیس راهور کیش گفت: توازن تعداد موتورسیلکت ها با جمعیت این جزیره از الزامات توسعه فرهنگ ترافیکی است.

به گزارش ایرنا، مهدی توانگر روز دوشنبه اظهار داشت: طرح ساماندهی موتورهای شارژی که از سال ۹۴ در دست پیگیری و بررسی بود از ۱۷ آذر امسال آغاز شد و تاکنون ۲۹۰ دستگاه موتور شارژی در این جزیره پلاک گذاری شدند.

وی با بیان اینکه ٨٠ دستگاه موتور سیکلت که پلاک شهرهای دیگر را دارند و در کیش تردد می کنند نیز پلاک گذاری شدند یادآور شد: با توجه به ظرفیت محدود خیابان‌ها، اقلیم و میزان جمعیت جزیره نظارت بر واردات موتور های شارژی یکی از اساسی ترین اقدامات است.

وی افزود: از زمان آغاز اجرای طرح ساماندهی موتورهای شارژی تمایل وارد کنندگان به ورود این وسیله نقلیه بسیار زیاد شده است و به تازگی نیز یک فروشگاه جدید برای عرضه موتور افتتاح شد.

سرهنگ توانگر اضافه کرد: با توجه به تردد ۱۹ هزار و ۵۰۰ خودرو در کیش باید تعداد موتورهای شارژی هم قانونمند و متناسب با خودروهای کیش باشد و در این راستا باید کار کارشناسی و دقیق برای توازن این وسیله نقلیه با جمعیت جزیره انجام شود.

وی در خصوص نظم دهی بیشتر به تردد موتور سواران گفت :جلسه‌ای با حضور اعضای شورای ترافیک تشکیل می‌شود تا مسیر های مشخصی برای راکبان موتور در معابر عمومی و قوانین واردات موتورهای شارژی در نظر گرفته شود.

رییس پلیس راهور کیش یادآور شد: در تصادفات رانندگی علاوه بر پلیس نهادهای امدادی درمانی و خدماتی درگیر می شوند و وقت و هزینه زیادی صرف می شود که بهتر است با رعایت مقررات و احترام به قانون جلوی این هزینه ها گرفته شود.

سرهنگ توانگر در خصوص تردد موتورهای شارژی در مسیر دوچرخه سواری هم گفت: این اقدام تخلف است و ماموران اجرائیات شرکت عمران آب و خدمات این موتور ها توقیف و با دستور مرجع قضایی یک ماه در پارکینگ نگهداری می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha