۷ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۲۸
کد خبر: 84592748
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بنیاد علوی برای محرومیت زدایی در خلخال و کوثر سرمایه‌گذاری می‌کند

اردبیل - ایرنا- مسئول عمران و آبادانی بنیاد علوی در بخش جنوب استان اردبیل گفت: این نهاد برای محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در شهرستان های خلخال و کوثر با استفاده از اعتبارات هدایای مقام معظم رهبری سرمایه گذاری می کند.

به گزارش ایرنا ،حمید فتاحی روز سه شنبه در نشستی با سرپرست فرمانداری خلخال اعلام کرد:برای دست یابی به اهداف محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در سطح شهرستانهای خلخال وکوثر ۵۰۰ میلیارد ریال در بخش‌های عمرانی و اشتغال‌زای این دو شهرستان سرمایه‌گذاری می‌شود .

وی اظهار کرد: از این اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال مربوط به اجرای طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی در بخش‌هایی از جمله تکمیل پروژه‌های استخر معیشتی، تامین آب کشاورزی، اصلاح نژاد دام ،تامین آب شرب، احداث راه روستایی، خانه عالم، تکمیل طرح‌های ورزشی نیمه تمام روستایی و نوسازی مدارس بوده و ۲۰۰ میلیارد ریال نیز به عنوان تسهیلات بانکی ارزان قیمت در اختیار مجریان طرح‌های اشتغال‌زای این ۲ شهرستان قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه نحوه مشارکت بنیاد علوی در اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی مناطق محروم کشور با تامین ۵۰ درصد از اعتبارات مورد نیاز طرح های پیشنهادی مناطق محروم صورت می گیرد،افزود: ۵۰ درصد از اعتبارت مورد نیاز طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی از محل اعتبارات دولتی تامین خواهد شد.

فتاحی گفت: این بنیاد از مجموع ساخت و احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شده برای محرومان در سطح کشورر ساخت ۱۹۱ واحد مسکونی محرومان در مناطق روستایی شهرستان‌ خلخال را در دستور کار قرار داده و این واحدها در قالب امضای دو تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن احداث می‌شود.

وی اضافه کرد:از مجموع ۱۹۱ واحد مسکونی در نظر گرفته شده برای محرومان خلخال ۴۶ واحد در سطح مناطق روستایی بخش مرکزی ،۸۵ واحد در بخش خورش رستم و ۵۷ واحدمسکونی نیز در سطح روستاهای بخش شاهرود این شهرستان احداث می شود .

فتاحی  با اشاره به اینکه هم‌اکنون از مجموع واحدهای مسکونی محرومان خلخال هفت واحد با پیشرفت فیزیکی ۵۰ تا ۹۰ درصد در حال اجرا می‌باشد، افزود: برای ساخت واحدهای مسکونی محرومان خلخال مبلغ ۵۰۰ میلون ریال کمک مالی بلاعوض از سوی بنیاد علوی،۳۰ میلیون ریال از سوی  کمیته امداد امام خمینی (ره) و ملبغ یک میلیارد ریال نیز از سوی بنیاد مسکن در اختیار محرومان فاقد مسکن این شهرستان قرار می‌گیرد.

او گفت: برای کمک به حل بحران بی‌آبی در روستاهای منطقه، بنیاد علوی طرح‌های آبرسانی شرب ۱۰ روستای خلخال و کوثر را با ۵۰ میلیارد ریال و همچنین تامین تانکر سیار آبرسانی به روستاهای کم‌آب منطقه را اجرا می‌کند.

وی سرمایه‌گذاری  ۷۰ میلیارد ریالی در اجرای پروژه‌های بهسازی راه‌ ۱۰ روستا در خلخال و کوثر ، کمک ۳۰ میلیارد ریالی برای توسعه اماکن ورزش روستایی این دو شهرستان ، نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس و ساخت  ۲۰ کلاس درس و نیز ساخت وتکمیل پروژه‌های نیمه کاره خانه عالم در چند روستا با پیش‌بینی ۱۲ میلیارد ریال را از سایر برنامه‌های محرومیت‌زدایی در منطقه ذکر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha