بانک مسکن کهگیلویه و بویراحمد۳هزار و ۱۳۰میلیاردریال تسهیلات پرداخت کرد

یاسوج ایرنا - مدیر شعب بانک مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک مسکن استان در هشت ماهه ابتدای امسال سه هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است و از محل این تسهیلات بالغ بر یکهزار و ۱۰۰واحد مسکونی شهری و روستایی ایجاد شده است .

محمد اکبری مدیر شعب بانک مسکن کهگیلویه وبویراحمد روز سه شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا ) استان ضمن آشنایی بیشتر با روند اطلاع رسانی در این مرکز خبری، اظهار داشت: بانک مسکن از ابتدای سال تا پایان آبان ماه بیش از  ۷۱۱ فقره وام قرض الحسنه پرداخت کرده که شامل قرض الحسنه  ازدواج، اشتغال زایی ایثارگران، بهزیستی ،کمیته امداد و غیره بوده است.

وی افزود: از مجموع ۶۰۴ نفر تسهیلات ازدواجی که به شعب این بانک معرفی شده بالغ بر ۸۵ درصد این تسهیلات به زوج های جوان  پرداخت شده است و مابقی هم در حال تشکیل جهت پرداخت هستند و خوشبختانه به دلیل پرداخت منظم معمولا صف انتظار پایینی را در ثبت نام زوج های جوان در این بانک  شاهد هستیم . 

مدیر شعب بانک مسکن کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: در مجموع در این مدت هشت ماهه سه هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات توسط بانک مسکن استان پرداخت شده است که رقم قابل توجهی بوده و نسبت به سال گذشته از رشد بسیار بالایی برخوردار بوده است 

وی ابراز داشت: این بانک در استان امسال سه برابر منابع جذب شده تسهیلات پرداخت کرده است.

مدیر شعب بانک مسکن کهگیلویه وبویراحمد  تاکید کرد: با توجه به کمبود منابع در استان  سعی می کنیم منابع را از سایر استان ها که از لحاظ مالی وضعیت بهتری دارند جذب کنیم تا بتوانیم در استان نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنیم.

بانک مسکن در کنار دولت است

مدیر شعب بانک مسکن کهگیلویه وبویراحمد گفت: بانک مسکن یکی از بانک‌ های دولتی بوده که علاوه بر خدمات عمومی بانکی به طور ویژه و تخصصی در بخش مسکن در حال فعالیت هست و همیشه در کنار دولت های منتخب مردم ، خارج از بحث های سیاسی به فکر تامین مسکن و سرپناه جهت اقشار مختلف مردم بوده و خواهد بود.
وی افزود: بخش مسکن همیشه یکی از سیاست های اصلی دولت هاست که این بانک در مقوله مسکن همیشه همیار و همراه دولت بوده و هست . 

اکبری تصریح کرد: مهم ترین بخشی که هم اینک مد نظر دولت سیزدهم هست بخش مسکن است که علاوه بر تامین مسکن و سرپناه جهت مردم خود می تواند محرک بخش های دیگر نیز باشد. در حال حاضر بالغ بر ۱۰۰صنعت وابسته به بخش مسکن وجوددارد که اگر مسکن رونق پیداکند این صنعت ها نیز رونق پیدا خواهندکرد، لذا وظیفه خود می دانیم در کنار دولت انقلابی، در جهت رونق  این بخش تمام تلاش خود را بکار ببندیم. 

برنامه اصلی دولت سیزدهم طرح نهضت ملی مسکن است

مدیر شعب بانک مسکن کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرحی که امروزه مطرح است طرح نهضت ملی مسکن بوده که برنامه اصلی دولت سیزدهم است و دراین طرح تولید چهار میلیون واحد مسکن طی چهارسال سالانه یک میلیون واحد در نظر گرفته شده است که سهم استان ما چهل هزار واحد مسکونی و سالانه ۱۰هزار واحد است.

وی تاکید کرد: در اواخر دولت دوازدهم طرح اقدام ملی مسکن آغاز شد که در این طرح هم عملکرد خوبی داشتیم و خوشبختانه پروژه ۲۸۸واحدی گچساران با اجرای بنیاد مسکن و تامین مالی بانک مسکن از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار بوده و در یاسوج نیز کار عملیاتی هزارواحد عملا آغاز شده که با کارفرمایی ستاد اجرایی فرمان امام در حال انعقاد قرارداد مشارکت مدنی با پیمانکار جهت تامین مالی پروژه هستیم. البته باید به این موضوع اشاره کنم که این طرح در دولت جدید نیز در قالب طرح نهضت ملی مسکن دنبال خواهد شد.

مدیر شعب بانک مسکن کهگیلویه وبویراحمد  ابراز داشت: در طرح اقدام  ملی در ابتدا جهت هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده بود که متعاقبا به ۱۵۰میلیون افزایش یافت.

اکبری ادامه داد: در طرح نهضت ملی مسکن نیز سقف تسهیلات در شهر تهران ۴۵۰ میلیون تومان، شهرهای بزرگ ۴۰۰ میلیون تومان، مراکز استان ۳۵۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان مشخص شده  که به محض انجام اقدامات لازم از سوی دستگاههای متولی و معرفی به بانک، بدون وقفه پرداخت خواهد شد.  

مدیر شعب بانک مسکن کهگیلویه وبویراحمد گفت: در طرح مسکن مهر که طرح عظیمی بود قرار بود این طرح را هفت بانک دولتی به عهده بگیرند اما هیچ بانکی مسئولیت پرداخت را نپذیرفت و بانک مسکن به تنهایی کار را برعهده گرفت که به با توکل بر خدا و همت همکارانمان در بانک با موفقیت به اتمام رساندیم . 

وی ابراز داشت: در طرح نهضت ملی مسکن  نیز مقرر شده همه بانک ها این طرح  را به عهده داشته باشند ولی بار اصلی بر دوش بانک مسکن است که بیش از یک چهارم تسهیلات را در این زمینه پرداخت خواهد کرد.

اهم اقدامات بانک مسکن در زلزله سی سخت 

مدیر شعب بانک مسکن کهگیلویه وبویراحمد گفت: در سی سخت ۴۰۴ میلیارد ریال تخصیص اعتبار گرفتیم که از این مبلغ تخصیص حدود ۳۷۰میلیارد ریال را پرداخت نمودیم و مبلغ باقیمانده نیز به دلیل عدم مراجعه متقاضیان یا انصراف آنها هنوز پرداخت نشده است .

اکبری عنوان کرد: اخیرا هم متممی جهت تکمیل واحدهای احداثی به مبلغ ۱۰۰میلیارد ریال تخصیص داده شده است که در حال پرداخت آن هستیم و ظرف هفته های آتی نیز کل این متمم پرداخت خواهد شد.
وی بیان کرد: در ابتدای وقوع زلزله بانک مسکن نسبت به اعلام شماره حسابی جهت کمک به زلزله زدگان سی سخت اقدام و مبالغ نسبتا خوبی که اکثرا از طرف همکاران بانکی بود دراین حساب تجمیع گردد که با همکاری نهادهای حمایتی این مبلغ بین زلزله زدگان توزیع شد.

وی ادامه داد: همچنین در همان روز های ابتدای زلزله با درخواستی که ستاد بانک داشتیم سه هزار تخته پتوی مسافرتی به استان تخصیص دا ده شد که  با کمک بسیج ادرات و بسیج بانک مسکن بین زلزله زدگان توزیع شد.

وضعیت مانده تسهیلات در استان چگونه است؟

مدیر شعب بانک مسکن کهگیلویه وبویراحمد گفت: هم اینک ما با  مانده ای معادل ۱۵ هزار میلیارد ریال  بیش از ۱۵درصد کل تسهیلات سیستم بانکی در استان را دارا هستیم و خوشبختانه نسبت مطالباتی بسیار پایینی نسبت به کل کشور داریم که نشان از خوش حسابی و وفای به عهد مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد می باشد.

طرح ۸۳ بانک مسکن 

مدیر شعب بانک مسکن کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: به مناسبت هشتاد و سومین سالگرد تاسیس بانک مسکن که بیست و پنجم دی ماه است.بانک طرح ۸۳را ارائه داده است .

وی گفت: در این طرح به منظور حمایت از متقاضیان تسهیلات خرید مسکن، تقویت قدرت خرید اقشار مختلف جامعه و کاهش هزینه های اخذ تسهیلات برای مشتریان از تاریخ ۲۳آذرماه تا ۲۵دی ماه یعنی سالگرد تاسیس بانک مسکن تمامی متقاضیانی که قصد بهره مندی از تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق ممتاز به تنهایی و یا همزمان با تسهیلات جعاله تعمیر را دارند حداکثر ۵۰درصد از مبلغ تسهیلات قابل پرداخت از محل اوراق ممتاز را از محل منابع بدون سپرده و بدون خرید اوراق دریافت می نمایند.  

اقدامات بانک در حوزه مسکن محرومان 

مدیر شعب بانک مسکن کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: مددجویان بهزیستی و  کمیته امداد امام خمینی (ره) از طریق اعتباری که برای آن ها در نظر گرفته شده با  معرفی این سازمان ها به بانک می توانند از تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با نرخ ۴ درصد این بانک برای ساخت و خرید مسکن بهره ببرند.

وی عنوان کرد: هم اینک بهزیستی استان در حال معرفی متقاضیان است و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

استقبال مردم استان از بانک مسکن خوب بوده است

اکبری ادامه داد: بانک مسکن بانکی بوده که بیشتر تسهیلات آن برای قشر متوسط به پایین جامعه است و این استان از نظر درآمدی در سطح متوسط است.لذا استقبال مردم دراین زمینه بسیار خوب می باشد.
 
عملکرد کلی بانک را نسبت به بقیه استانها چگونه ارزیابی می کنید.؟ 
خوشبختانه با تلاش همکارانمان در سطح استان  توانستیم عملکرد بی نظیری را در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰رقم بزنیم و در بین استانها و مدیریت های کشور رتبه سه کشوری را کسب کنیم ، همچنین شعبه عدل یاسوج ما دربین بیش از ۱۰۰۰شعبه کشوری رتبه یک  و شعبه سی سخت نیز رتبه سه کشوری را بدست آوردند.

چه انتظاراتی دارید؟

اکبری تصریح کرد: برای اینکه منابع کافی جهت تامین مالی نهضت ملی مسکن در استان داشته باشیم باید چرخه مالی که در بخش ساخت و ساز مسکن صورت می گیرد در استان باشد .

وی عنوان کرد: متاسفانه چرخه مالی پول در استان صورت نمی گیرد و حسابهای اکثر کارخانه ها ی تامین مصالح ساختمانی در بانکهای خارج از استان است و همین موضوع باعث شده است تا آورده  مردم ویا تسهیلات پرداختی بابت خرید مصالح در حسابهای خارج از استان متمرکز گردد و عملا ما با کمبود منابع روبرو شویم انتظار می رود مسئولین ارشد استانی تدبیری اتخاذ نمایند تا این کارخانه ها نزد بانک های استان افتتاح حساب نمایند و این منابع در استان باقی بماند.

مدیر شعب بانک مسکن کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: آلودگی این کارخانه ها نصیب مردم استان می شود پس باید منابع شان هم نصیب مردم استان شود.

اکبری بیان کرد:  اکثر کارت خوان های فروشگاهی در فروشگاه های زنجیره ای به حساب هایشان در مرکز  متصل است که این کاملا به ضرر مردم این استان است . 

مدیر شعب بانک مسکن کهگیلویه وبویراحمد گفت: ما بانک های استان با کمبود شدید منابع روبرو هستیم و چالش جدی داریم. لذا به دلایلی که پیشتر توضیح دادم گاها نمی توانیم جوابگوی درخواست تسهیلاتی هم استانی ها باشیم و از این لحاظ شرمنده آنها می شویم .

بانک مسکن جزو معدود بانک ها استان در داشتن صندوق 
امکانات خوبی را در زمینه صندوق امانات و نگهداری امانات مردم ایجاد کردیم و هم استانی ها عزیز می توانند با خیال راحت امانات شان را به ما بسپارند.
وضعیت مسکن مهر چگونه است ؟
ما باید برای اجرای خوب و بهتر طرح نهضت ملی مسکن ، باید مسکن مهر را تعیین تکلیف کنیم . متاسفانه در ۲ شهر دهدشت و دوگنبدان تعدادی از واحدهای مسکن مهر که مدت ها ست آماده واگذاری هستند به دلیل عدم مراجعه متقاضیان در حال مستهلک شدن هستند و از طرفی با توجه به عدم مراجعه، سود دوران مشارکت آنها افزایش یافته و اقساط سنگینی را به این متقاضیان تحمیل خواهد کرد. لذا از تمام متقاضیانی که قبلا جهت این واحدها ثبت نام و هزینه نموده اند خواهشمندم هرچه سریعتر نسبت به مراجعه به اداره کل مسکن و شهرسازی جهت تحویل واحد و معرفی جهت فروش اقساطی اقدام نمایند.

بانک مسکن فارغ از هر گونه سیاسی کاری است

اکبری عنوان کرد: بانک مسکن فارغ از هر سیاسی کاری، کار تخصصی خود را انجام می دهد و در کنار دولت و نمایندگان  منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی آماده خدمتگزاری به مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد می باشد.

بانک مسکن کهگیلویه و بویراحمد۳هزار و ۵۰۰میلیاردریال تسهیلات پرداخت کرد

مدیر شعب بانک مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (سه شنبه ) از ایرنا مرکز استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه خبرگیری و خبر رسانی این رسانه بخصوص کارکردهای چند رسانه ای این نمایندگی خبرگزاری رسمی کشور در استان قرار گرفت و سپس با حضور در جمع خبرنگاران و دبیران این مرکز خبری ضمن تشریح ماموریت های متنوع بانک مسکن به سئوالات آنان پاسخ داد.

بانک مسکن کهگیلویه و بویراحمد۳هزار و ۵۰۰میلیاردریال تسهیلات پرداخت کرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha