نخبگان جامعه در خط مقدم جنگ روایت‌ها قرار دارند

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: جهاد تبیین در عرصه جنگ روایت‌ها یک ضرورت و مجاهدت است و آحاد مردم به‌خصوص نخبگان جامعه در خط مقدم جنگ روایت‌ها قرار دارند.

امیر سرتیپ محمد اکرمی نیا روز سه‌شنبه در گردهمایی سیاسی فرماندهان و مسوولان یگان‌های آجا مستقر در خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز جنگ دشمن با انقلاب اسلامی جنگ روایت است و در طی این سال‌ها جنگ‌های مختلف نظامی و تهاجم فرهنگی را پشت سر گذاشته‌ایم.

وی با اشاره به جنگ نرم فرهنگی و فکری دشمن و تلاش برای جلوه دادن ناکارآمدی نظام اسلامی، اضافه کرد: همه ما در جنگ روایت‌ها باید تبیین‌گر باشیم.

امیر سرتیپ اکرمی افزود: تفسیر جهاد کبیر این است که از دشمن تبعیت نکنیم و نشان دهیم نظام اسلامی کارآمد است و همه ما به عنوان مجاهد عرصه تبیین مسوولیت داریم.

وی با بیان اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب، فتنه لطمه‌هایی را وارد می‌کند که مهمترین آن امیدوار کردن دشمن است، گفت: دهه بصیرت به سال ۸۸ باز می‌گردد و این فتنه با بصیرت مردم خنثی شد.

معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به این موضوع که امروز که درگیر مذاکرات هسته‌ای هستیم این سوال مطرح است که این امر به جریان فتنه چه ارتباطی دارد؟، عنوان کرد: در برجام اروپایی‌ها ۱۱ تعهد برای رفع تحریم‌ها دادند و در مقابل ایران نیز تعهدات داد که آنان را اجرا کرد اما در مقابل آمریکا به تعهداتش عمل نکرد و از برجام خارج شد و راهبرد فشار حداکثری بر ایران را در پیش گرفتند.

امیر سرتیپ اکرمی با بیان اینکه گروه‌های متکثر دشمنان با هدف براندازی نظام اسلامی گرد هم جمع شده‌اند، ادامه داد: تحریم بنزین ایران، افزایش مطالبات هسته‌ای، قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت از جمله پیامدهای فتنه ۸۸ بود که هنوز آثار سوء آن را شاهد هستیم که باید همه این مسائل تبیین شود.

وی به مصوبه هسته‌ای مجلس و تصویب طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران»، اشاره کرد و گفت: پس از این مصوبه مجلس و به دلیل شکست فشار حداکثری دشمن و مقاومت مردم ایران دور جدید مذاکرات هسته‌ای با اروپایی‌ها آغاز شده است.

امیر سرتیپ اکرمی تاکید کرد: راهبرد فشار حداکثری دشمن در سایه توسعه موشکی و نقش‌آفرینی ایران در منطقه شکست خورده است و امروز مقاومت در منطقه تبدیل به فرهنگ کرده است.

وی عنوان کرد: امروز مذاکرت هسته‌ای بر سر تضمین گرفتن از آمریکایی‌ها است که تبدیل به قانون شود، قدرت آمریکا رو به افول است و دیگر قدرتمند نیستند و نشانه‌ها و شاخص‌های فراوانی برای افول آمریکا را رهبر معظم انقلاب بیان کردند.

معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در مقابل تحریم‌ها قوی شده است و قاطعانه در بودجه ۱۴۰۱ فروش حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت برنامه‌ریزی شده است و به مرور می‌توان این وابستگی کشور به نفت را بیشتر کاهش داد.

امیر سرتیپ اکرمی افزود: اثرات روانی مذاکرات هسته‌ای را خنثی کرده‌ایم و امروز مثل گذشته نتیجه مذاکرات برای ما مهم نیست البته تاثیر مثبت توافق قابل انکار نیست اما مثل گذشته اثر روانی ندارد.

وی تاکید کرد: هزینه‌ سازش و تسلیم، از هزینه‌ مقاومت به مراتب بیشتر است، باید این را بدانیم و مدنظر داشته باشیم که آمریکا قابل اعتماد نیست و باید در برابر این کشور، راهبردهایی را انجام دهیم که یکی از آن‌ها خنثی سازی تحریم‌ها است.

امیر سرتیپ اکرمی بیان کرد: یکی از مشکلات حاضر نبود بصیرت در کشور است و به دلیل کافی نبودن سطح سواد رسانه‌ای در برابر هجمه‌های رسانه‌ای منفعل می‌شویم.

وی ادامه داد: فکر دشمن ظلم و راهبرد ما ظلم ستیزی است و دشمن به دنبال این است که ما از آرمان‌های خود دست بکشیم، اما ما چنین کاری را انجام نمی‌دهیم، از دشمن غیر از فتنه نمی‌توان انتظار داشت، اما ما باید استراتژی مناسبی داشته و پشتیبان ولایت فقیه باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha