روال برگزاری کنسرت در ایلام قانونی بوده و با ایام فاطمیه تقارن ندارد

ایلام - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در پی حواشی برگزاری کنسرت امشب مسعود صادقلو، تاکید کرد: روال برگزاری این کنسرت قانونی بوده و با ایام فاطمیه نیز تقارن نداشته است.

به گزارش ایرنا، طی روزهای گذشته تعدادی از رسانه‌ها و کانال ها در فضای مجازی نسبت به صدور مجوز کنسرت موسیقی "مسعود صادقلو" در ایلام به دلیل تقارن با ایام فاطمیه واکنش نشان دادند و خواستار لغو آن شدند اما اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با دفاع قانونی از مجوز صادره، مانع از لغو آن شد و این برنامه امشب برگزار شد.

روال برگزاری کنسرت امشب قانونی بوده است

عمران خودآموز شامگاه سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: برگزاری کنسرت امشب مسعود صادقلو هنرمند موسیقی پاپ کشور بدون هیچگونه تخطی از قانون بوده است.

وی ادامه داد: صدور مجوز اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری از وظایف ذاتی و تخصصی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و مبنای صدور هر مجوزی ضوابط و مقرراتی است که وجود دارد.

وی با اشاره به واکنش برخی افراد و رسانه‌ها نسبت به مجوز کنسرت موسیقی مسعود صادقلو که در این ایام صادر و برگزار شده است، اظهار داشت: تقویم ایام و مناسبت‌های سوگواری که از طرف دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ایجاد وحدت رویه در کشور به تمام ادارات کل ارشاد استان‌ها ابلاغ شده، مبنای برنامه‌ریزی ما برای صدور مجوز کنسرت های موسیقی است.

برگزاری کنسرت امشب مقارن با ایام فاطمیه نبود

خودآموز با ذکر اینکه بر اساس این تقویم ممنوعیت اجرای کنسرت از ۱۰ تا ۱۵ جمادی‌الاول(۲۴ تا ۲۹ آذر) و ۲۹ جمادی‌الاول تا ۶ جمادی‌الثانی(۱۳ تا ۱۹ دی ماه) است، ادامه داد: این درحالی است که کنسرت امشب با هر یک از زمان‌های مذکور، یک هفته فاصله دارد.

وی با اشاره به اظهارات روز گذشته مدیرکل تبلیغات اسلامی در رسانه ها مبنی بر اینکه هیچ‌گونه هماهنگی با آن نهاد برای برگزاری کنسرت انجام نشده است، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی و مرجع صدور مجوز برنامه‌های فرهنگی و هنری از صلاحیت قانونی و تخصصی برخوردار بوده و اداره تبلیغات اسلامی هیچ نقش و جایگاهی در فرآیند برگزاری کنسرت اعم از صدور مجوز و یا سایر موارد ندارد.

وی تصریح کرد: بر اساس ساز و کارهای قانونی مجوز نهایی کنسرت امشب با موافقت شورای تامین شهرستان، پلیس اطلاعات و امنیت نیروی انتظامی، سازمان آتش‌نشانی، ستاد استانی و قرارگاه عملیاتی کرونا صادر شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان، فضای فرهنگی ایلام را معتدل و مناسب دانست و گفت: هرکدام از دستگاه‌های فرهنگی، تبلیغی و دینی باید بر وظایف و ماموریت‌های ذاتی خود متمرکز شده و در تعامل بین‌بخشی نیز به جای رویکرد سلبی و نفی عملکرد یکدیگر به هم‌افزایی و تقویت رفتار ایجابی روی آورند.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: اگر فرهنگ و ارشاد اسلامی با کمک انجمن‌ها و موسسات فرهنگی و هنری و بنا به خواست و اقتضای حال جامعه، درچارچوب تقویم مناسبت‌ها و تکالیف ذاتی خود اقدام به صدور مجوز کنسرت موسیقی، اجرای تئاتر، نمایشگاه آثار هنری، اکران فیلم و سایر برنامه های فرهنگی، هنری می‌کند، سایر دستگاه‌های تبلیغی و دینی نیز خوراک روحی و فکری جامعه مذهبی و دینی استان را فراهم کنند تا توازن برقرار شود و خلا برنامه‌های فاخر دینی در ایام و مناسبت‌های مذهبی موجب تعارض و دوگانه‌سازی‌های کاذب در فضای فرهنگی استان نشود.

رسانه ها از افراط و تفریط پرهیز کنند

 دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در استان نقش رسانه‌ها را در افزایش آگاهی جامعه و تبیین وظایف خاص هر نهاد مهم برشمرد و اظهار داشت: از رسانه‌ها به ویژه آن‌هایی که داعیه ترویج شعائر دینی و مذهبی دارند انتظار می رود صدای وحدت در جامعه باشند و با پرهیز از افراط و تفریط، از دوقطبی سازی در فضای فرهنگی و رسانه‌ای استان اجتناب کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با تاکید بر اینکه صیانت از مجوزهایی که توسط این دستگاه فرهنگی صادر می‌شود یک وظیفه است، یادآور شد: طی سال‌های اخیر، سعی این بوده است که هیچ یک از برنامه‌های هنری لغو نشود و بدون شک هر فردی در راس این دستگاه فرهنگی قرار گیرد مکلف به پیگیری اهداف و ماموریت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پاسخگویی به مطالبات جامعه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha