۳۴ معدن در آذربایجان‌‎غربی به بهره برداری رسید

ارومیه- ایرنا- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری، ۳۴ معدن در این استان به بهره برداری رسیده که ذخیره قطعی آنها بیش از ۲۲۷ میلیون تن است.

پریسا عابدپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قرار است سالانه سه میلیون و ۷۰۲ هزار تن مواد معدنی از این معادن برداشت شود.

وی اضافه کرد: این معادن با سرمایه گذاری بیش از یک هزار و ۳۸۳ میلیارد ریالی مورد بهره برداری قرار گرفته و با آغاز فعالیت آنها برای ۶۹۲ نفر اشتغال مستقیم فراهم شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: این میزان از لحاظ اشتغال زایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

عابدپور اظهار داشت: در حال حاضر ۵۰۹ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر در این استان با ذخیره قطعی یک هزار و ۱۴۲ میلیون تن، ظرفیت استخراج ۱۷ میلیون و ۶۱۵ هزار تن و حجم سرمایه گذاری، ۵ هزار و ۱۱۹ میلیون ریال و اشتغالزایی مستقیم برای ۵ هزار و ۱۹۶ نفر در حال فعالیت هستند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های غنی در حوزه معدنی است ولی کمبود واحدهای فرآوری، موجب فروش خام بسیاری از این مواد معدنی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha