مردم تربت حيدريه 43روز زودتر با تسخير شهر، سرود پيروزي را طنين انداز كردند

تربت حيدريه - ايرنا - امام جمعه تربت حيدريه با اشاره به حماسه خونين مردم تربت حيدريه در 9 ديماه 57 گفت: مردم تربت حيدريه در سايه وحدت و همدلي با تقديم 10 شهيد با بيرون راندن عوامل طاغوت زمام امور شهر را بدست گرفته و 43 روز قبل از پيروزي انقلاب اسلامي سرود پيروزي را در مناره هاي مساجد خود زمزمه كردند.

حجت الاسلام محمدرضا عصمتي در خطبه هاي نماز جمعه تربت حيدريه اظهار كرد: در شرايطي كه جبهه استكبار با كمك ايادي داخلي خود و سران فتنه در حال فراهم كردن فتنه دوم و بزرگتري بود، بصيرت و حضور به موقع و اقدام موثر مردم در نهم ديماه سال 88 اين توطئه را خنثي كرد.
وي تصريح كرد: در فتنه 88 جبهه استكبار تمام تجهيزات و امكانات اطلاعاتي و عملياتي خود را بسيج كرده بود تا نظام اسلامي را دچار انحراف و نابودي كند اما رهبري هوشمندانه مقام معظم رهبري و ولايتمداري مردم نقشه دشمن را نقش بر آب كرد.
رييس حوزه علميه مرحوم هراتي گفت: نظام سلطه با برنامه ريزي از پيش تعيين شده با هجمه به اركان انقلاب و ارزش هاي اسلامي از جمله عاشوراي حسيني اصل نظام و ولايت فقيه را هدف قرار داده بود كه با درايت رهبري و حضور به موقع مردم اين توطئه خنثي و فتنه گران به زباله دان تاريخ پيوستند.
وي افزود: حضور 50 ميليوني مردم در نهم ديماه 88 در دفاع از آرمان هاي انقلاب و ارزش هاي اسلامي دشمن را مايوس كرد اما آنها هيچگاه از اقدام و توطئه و فتنه عليه اين ملت و نظام دست بر نمي دارند.
وي لازمه صيانت از ارزشهاي انقلاب و اسلام را در داشتن بصيرت و آگاهي عنوان و تصريح كرد: بصيرت كه پرچمدار آن ديدبان انقلاب اسلامي يعني رهبر معظم انقلاب است در همه بهبوهه ها و شرايط بحراني چراغ هدايت امت اسلامي خواهد بود.
*انتشار: علي اصغرافتاده
1744