۹۰ تیم عملیاتی هلال ‌احمر کردستان خدمات امدادی ارائه می‌دهند

سنندج- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: ۹۰ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر استان جهت ارائه خدمات امدادی فعال هستند.

پیام جلالی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر ۱۳ پایگاه امداد و نجات جاده ای، یک پایگاه کوهستان، یک پایگاه امداد هوایی و ۱۰ پایگاه پشتیبان امدادرسانی در سطح استان فعال بوده و خدمات امدادی نیز توسط ۹۰ تیم عملیاتی ارائه می شود.

وی افزود: در حال حاضر در همه شهرستان های استان انبار امدادی موجود بوده و اقلام زیستی موردنیاز در زمان بحران در این انبارها از جمله چادر، پتو و وسایل گرمازا موجود است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان ادامه داد: وجود مجمع انبارهای پشتیبانی و لجستیک مناسب در مرکز استان، امکان پشتیبانی از عملیات‌های امدادی غرب کشور را برای جمعیت هلال احمر فراهم کرده که تیم های امدادی با حداکثر توان اجرایی خود آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

وی ادامه داد: علی رغم همه توانمندی های موجود در حوزه امداد و نجات، وجود برخی کمبودها در خصوص ارایه خدمات امدادی در چند محور استان به معضلی برای مردم استان تبدیل شده است و با پیگیری های فراوان امسال ۲ پایگاه مهم و استراتژیک در محورهای مواصلاتی استان کردستان به بهره برداری خواهند رسید.

جلالی یادآور شد: پایگاه های هلال احمر در سطح جاده های این استان فعال هستند و خدمات امدادی شبانه روزی ارائه می دهند و شهروندان در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث می‌توانند برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعتی از شبانه روز با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند.

حدود یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده در کردستان مشغول به فعالیت هستند و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۱۰ هزار نفر فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha