هفت هزار کردستانی از خدمات کاروان‌های سلامت هلال احمر بهره‌مند شدند

سنندج- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: هفت هزار نفر از مردم روستاهای استان از خدمات درمانی، بهداشتی و معیشتی رایگان طرح کاروان سلامت بهره مند شدند.

پیام جلالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار عضو داوطلب جمعیت هلال احمر استان بالاتر از ۲۹ سال سن دارند، افزود: این تعداد بیشتر پزشک و نیروهای درمانی هستند که در طرح کاروان های سلامت کمک بزرگی برای جمعیت هلال احمر استان محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه امسال در ۴۴ روستای محروم طرح کاروان سلامت اجرا شد، ادامه داد: کاروان های سلامت همواره با هدف خدمت‌رسانی و ارتقای سطح سلامت خانواده‌ به روستاهای کم برخوردار اعزام می شوند که در آنها از حضور و تلاش خالصانه پزشکان، نیروهای درمانی، اعضای داوطلب،  جوانان و امدادگران هلال احمر در روستاهای محروم استفاده می‌شود.  

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان تعداد کاروان های امسال را ۴۴ کاروان عنوان کرد و افزود: در این طرح از صفر تا صد کار در قالب فعالیت کاروان سلامت با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به صورت رایگان انجام شده و خدمات بهداشتی، درمانی، توزیع بسته های بهداشتی، آموزشی، آموزش مخاطرات مین، تزریقات، مشاوره مامایی و مشاوره روانشناسی از جمله محورهای فعالیت این کاروان ها است.  

وی یادآور شد: فعالیت داوطلبانه این کاروان‌ها علاوه بر افزایش سطح سلامت روستاییان باعث ارتقای روحیه ایثار، خودباوری و استقلال در داوطلبان می شود و مردم مناطق محروم با همه محرومیت‌ها، روزها را با امید و همدلی در کنار یکدیگر پشت سر می‌گذارند.

در حال حاضر حدود یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده در کردستان مشغول به فعالیت هستند و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۱۰ هزار نفر فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha