استکبار در فتنه ۸۸ تمام قدرت خود را برای براندازی نظام بکار برد

مشهد- ایرنا- رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: مهمترین هدف و اولویت انقلاب استکبارستیزی و مبارزه با طاغوت‌های زمان بود و از همان ابتدا فتنه‌های بسیار دامنگیر آن شد ولی هیچ فتنه‌ای در چله انقلاب مانند فتنه ۸۸ نبود چرا که در این فتنه استکبار تمام قدرت خود را برای براندازی نظام به کار گرفت.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری آستان قدس رضوی، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری به مناسبت گرامیداشت حماسه ۹ دی در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی لبیک به ندای حضرت فاطمه زهرا (س) و تشکیل حکومت اسلامی در سایه ولایت فقیه بود افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی اولین نظامی است که به نام امیرالمومنین علی (ع) و ائمه معصومین(ع) سند خورده است.

وی ادامه داد: در این برهه از تاریخ انقلاب مردم ایران یکی از سخت‌ترین بحران‌ها و امتحان‌ها را پشت سر گذاشتند و به کمک رهبر معظم انقلاب و با معجزه الهی از لبه پرتگاه نجات پیدا کردند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: حضور پرشور و پرافتخار مردم با بصیرت ایران در یوم الله ۹ دی سال ۸۸ در واقع دفاع از ولایت که مهمترین میراث فاطمی است، بود و این پیام را به دنیا مخابره کرد که مردم ایران تا پای جان از حکومت علوی دفاع می‌کند.

وی با اشاره به آیه ۲۴ سوره انفال افزود: دعوتی که در این آیه صورت گرفته در واقع دعوت به ولایت امیرالمومنین علی (ع) است. اگر جامعه اسلامی و جامعه بشری تحت ولایت امیرالمومنین (ع) که ولایت علم، اخلاق، ایمان، عشق و همه صفات خوب انسانی است، قرار بگیرد به حیات واقعی دست پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری ادامه داد: دستیابی به سرچشمه حیات طیبه که حاصل ایمان و عمل صالح است، تنها در سایه ولایت امیرالمومنین علی (ع) ممکن است از این‌ رو این دعوت در واقع دعوت به ولایت همه انبیا و ولایت حضرت محمد مصطفی (ص) نیز می‌باشد.

وی گفت: ولایت حضرت علی بن ابی‌طالب (ع) که در تاریخ اسلام بطور مکرر بیان شده در غدیر خم بطور خاص و ویژه توسط پیامبر اعظم (ص) به امت اسلامی و براساس دستور الهی ارائه شد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: پاسخ امت اسلام به این دعوت حیات بخش باید دعوتی از سر شوق و عاشقانه باشد. حضرت صدیقه طاهره (س) در خطبه فدکیه ولایت اهل بیت (ع) را موجب نظم گرفتن امت اسلامی، از بین رفتن تفرقه و تبدیل شدن آن به وحدت دانسته‌اند.

وی ادامه داد: دعوت به ولایت امیرالمومنین علی (ع) در واقع دعوت به بندگی خداوند است بنابراین تمام برنامه ریزی شیاطین انس و جن بر این اساس است که این ولایت تحقق پیدا نکند و حکومت اسلامی مستقر نشود.

حجت الاسلام حاج علی اکبری گفت: به همین سبب بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) و هنگام تحقق ولایت امیرالمومنین علی (ع) آتش فتنه‌ها برای جلوگیری و ممانعت از تشکیل حکومت علوی آغاز شد و اوج این فتنه‌ها جدا کردن امت اسلامی از امام معصوم (ع) بود.

وی افزود: در آن زمان غبار فتنه همه جا را پوشانده بود و کسی صدای امیرالمومنین حضرت علی (ع) را نمی‌شنید و در این شرایط حضرت صدیقه طاهره (س) که متوجه شدند غفلت‌ها زیاد شده و حق و باطل در هم آمیخته پرچم دفاع از ولایت الهی را در دست گرفتند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: هرچند حضرت صدیقه طاهره (س) در آن زمان به دفاع جانانه از حریم ولایت پرداختند ولی فضای جامعه در اثر فتنه آنچنان غبارآلود بود که کسی صدای دختر پیامبر (ص) را نیز نشنید و همین امر موجب شد که بشریت قرن‌ها از نعمت ولایت محروم شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha