رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه: معرفی مفاخر کرمان برای جوانان، هویت‌ساز است

کرمان - ایرنا - رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به اینکه شناساندن مفاخر استان کرمان برای جوانان هویت ساز است، گفت: باید این حرکت به شکل گسترده در این استان رایج و مفاخر جدید و قدیم معرفی شوند زیرا انگیزه ها را برای رفتن به سوی فضیلت ها افزایش می دهد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری شامگاه دوشنبه در مراسم بزرگداشت سومین سالگرد ارتحال آیت الله سید یحیی جعفری امام جمعه فقید کرمان افزود: آیت‌الله سید یحیی جعفری یک نیروی جهادی وسط میدان بود و ترویج یاد ایشان به معنی ترویج جهاد و مجاهدت در راه خدا است.

وی ادامه داد: زنده یاد سید یحیی جعفری دارای بصیرت بود و در فتنه ها و صحنه های خاص با بصیرت رفتار کرد و موضع ایشان در جریان فتنه سال ۸۸ زبانزد است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بیان کرد: سید یحیی جعفری فردی پارسا و با صداقت بود که بنده نوبت های متعددی در سفر به استان مقید به رسیدن خدمت وی بودم.

وی گفت: مومن کسی است که وقتی با او نشستی دلت برایش تنگ می شود و می خواهی دوباره او را ببینی و سید یحیی جعفری انسانی گرم و دارای صدق در رفتار و گفتار بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری تاکید کرد: سید یحیی جعفری وقتی حرف می زد علم را در فرد زیاد و معرفت را بالا می برد، عمل او فرد را نسبت به آخرت ترغیب می کرد.

وی بیان کرد: با سید یحیی جعفری آخرت گرایی در فرد تقویت می شد، این جلسه برای قدرشناسی از خدمات سال‌های سال این مرد است که سالها در جهت از صیانت از هویت دینی استان کرمان تلاش کرد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به فضیلت های سوره کوثر گفت: یکی از معانی تطبیق معنی کوثر با حضرت زهرا (س) است و حکایت از کثرت و فراوانی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha