۱۱ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۳۱
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84597662
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر وزیر نیرو و دیگر رویدادهای مهم کردستان در هفته گذشته

سنندج- ایرنا- در هفته ای که گذشت استان کردستان شاهد رویدادها و اتفاقات مهمی بود که از جمله مهمترین آنها می توان به سفر وزیر نیرو به استان و بازدید او از سدهای استان، گرامیداشت حماسه ۹ دی و مراسم چهلم شهیده فاطمه اسدی اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، با کمک و مشارکت مردم در واکسیناسیون عمومی، تعداد بیماران روزانه مبتلا به کرونا در استان در روز شنبه هفته گذشته به عدد ۶ رسید و تک رقمی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به بستری ۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی سی یو تا روز شنبه چهارم دی اشاره کرد و گفت: امروز کردستان دومین روز بدون فوتی کرونا در دی ماه را پشت سر گذاشت.

دکتر فرزین رضاعی افزود: با اعلام امیکرون به عنوان پنجمین واریانت نگران‌کننده کرونا توسط سازمان جهانی بهداشت و گزارش شیوع این سویه جدید در کشور، احتمال وقوع موج دیگر و افزایش شمار مبتلایان به این ویروس،  پیش‌بینی‌می‌شود.

اعلام نفرات برتر مسابقات صعودهای ورزشی کردستان

مسابقات صعودهای ورزشی استان کردستان انتخابی جام فجر با معرفی نفرات برتر در سقز به پایان رسید.

این مسابقات با رقابت ۱۲۰ ورزشکار در ۲ بخش آقایان و بانوان از شهرهای استان کردستان و ورزشکاران مهمان از شهرهای کرمانشاه، مراغه، زنجان، تبریز و مهاباد از روز سوم دی در ۲ گرایش بلدر و سرطناب در سالن ورزشی سنگنوردی مجموعه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی شهرستان سقز برگزار شد.

رییس اداره ورزش و جوانان سقز گفت: در بخش دختران رده سنی نونهالان، زهرا فتح احد نژند و غزل فرحیان هر دو از مراغه مشترکا مقام اول، هلیا پیرزاده از سنندج مقام دوم و فاطمه سالاری از کرمانشاه مقام سوم را کسب کرد.

فرزاد خاکی اضافه کرد: در بخش دختران رده سنی بزرگسالان هم مهسا خدا دوستی از کرمانشاه مقام اول، خدیجه پیشان از مهاباد مقام دوم و حریر اسعدی از کرمانشاه هم به مقام سوم رسید.

 

برای کاهش سرقت از مردم کمک گرفته شود

استاندار کردستان در جلسه سومین قرارگاه استانی مبارزه با سرقت با بیان اینکه برای کاهش سرقت و مقابله با آن از مردم و نیروهای مردمی هم کمک گرفته شود، اظهار داشت: هرجا کار را مردمی کنیم به ویژه در حوزه امنیت و مباحث مربوط به سرقت اثر بیشتری خواهد داشت.

اسماعیل زارعی کوشا یادآور شد: بیشتر شدن فشار اقتصادی و معیشتی رابطه مستقیمی با افزایش سرقت دارد برای بهبود شرایط باید شاخص‌های اقتصادی را بهبود دهیم.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی موظف هستند خلاها را برطرف کنند ادامه داد: برای مجموعه‌ای همچون برخی خانه باغ‌ها که بدون مجوز هم احداث شده اند باید الزامات کاهش سرقت رعایت شود.
 

بیش از یک هزار راس دام زنده از مرز رسمی باشماق مریوان صادر می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در چهاردهمین جلسه قرارگاه امنیت ‌غذایی استان گفت: یک هزار و ۱۵۰ راس دام زنده پس از طی فرایند لازم از طریق مرز باشماق شهرستان مریوان به اقلیم کردستان صادر می‌شود.

محمد فرید سپری با اشاره به اینکه صادرات دام زنده به نسبت سایر محصولات و کالاها با مشکلات بیشتری مواجه است، اظهار داشت: با تلاش و تعامل مجموعه جهاد کشاورزی و اتحادیه دامداران نخستین محموله صادرات دام زنده از مرز باشماق مریوان در حال صادرات است.

وی اعلام کرد: بر اساس این مجوز یک هزار و ۱۵۰ راس دام زنده به مرور و بعد از طی فرآیند لازم و با اعمال شرایط قرنطینه‌ای از مرز بین المللی باشماق مریوان به خارج از کشور صادر خواهد شد.

توزیع اعتبارات استانی مبتنی بر نگاه ملی نباشد

استاندار کردستان در نهمین جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی کردستان اظهار داشت: آنچه که در سطح دولت به عنوان هدف و شعار مطرح شده و در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نیز بر آن تاکید شده، نگاه مبتنی بر واگذاری اختیارات بودجه ای به استانها است.

اسماعیل زارعی کوشا با انتقاد از روندی که برای توزیع اعتبارات محرومیت زدایی استان ها که در سطح وزرا و مجلس شورای اسلامی طی شده، افزود: این مساله نقض آشکار اهداف رییس جمهوری و دولت سیزدهم است و برای همین طی نامه ای به رییس جمهوری، اعتراض استان به این مساله را اعلام می کنم.

وی تاکید کرد: با این روال و شیوه توزیع به شدت مخالف هستیم چرا که برای کارهای اجرایی استان، شهرستان و بخش نباید وزرا و مجلس شورای اسلامی تصمیم گیری کنند و این موضوع باید بازنگری شود.

جامعه تنیس روی میز کشور ۲۰ هزار نفر عضو دارد

رییس فدراسیون تنیس روی میز گفت: جامعه تنیس روی میز کشور حدود ۲۰ هزار نفر عضو دارد که این آمار به دلیل شیوع ویروس کرونا طی ۲ سال اخیر مقداری نوسان داشته است اما امیدواریم بتوانیم تعداد آن را افزایش دهیم.

مهرداد علی قارداشی در مصاحبه با خبرنگاران استان کردستان اظهار داشت: فدراسیون تنیس روی میز سه رویداد مهم جهانی، آسیایی و بین المللی را از فروردین ماه سال آینده پیش رو دارد که مسابقات تیمی قهرمانی جهان در شهر چونگ‌کینگ چین در اواخر فروردین ماه برگزار می شود و تیم ایران هم در این مسابقات حضور خواهد یافت.

وی شرکت در مسابقات کشورهای اسلامی در شهر قونیه ترکیه و بازی های آسیایی چین را نیز از دیگر مسابقات پیش روی این فدراسیون برشمرد و افزود: با مشورت کادر فنی تیم ملی، مسابقات تدارکاتی هم قبل از برگزاری این مسابقات برای ورزشکاران تیم ملی برگزار خواهد شد.

توقیف ۱۰ محموله قاچاق دام زنده در مرز باشماق مریوان

 رییس اداره قرنطینه دامپزشکی کردستان گفت: ۱۰ محموله قاچاق دام زنده به علت نداشتن گواهی بهداشتی قرنطینه ای در مرز باشماق مریوان توقیف شد.

کامران زیباکردار افزود: با هماهنگی و دستور دادستان شهرستان مریوان کل محموله به تعداد ۳۹۲ راس گوساله تحت عنوان قاچاق تلقی و تحویل اموال تملیکی استان شد.

توسعه اقتصادی کردستان نیازمند ایجاد جذابیت در مرزها است

این مطلب را استاندار کردستان در دیدار با مهدی شوشتری سرکنسول ایران در سلیمانیه عراق در سنندج اعلام کرد و گفت: مرزها به عنوان ورودی کشور باید جذابیت ایجاد کنند لذا ساماندهی مرزهای باشماق و سیرانبند مهمترین ظرفیت برای جذب سرمایه‌گذاری در این استان است.

اسماعیل زارعی کوشا با اشاره به نگاه مساعد وزارت کشور به مرز و توجه ویژه دولت به کردستان، اظهار داشت: این استان علیرغم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان، وضعیت اقتصادی مناسبی ندارد اما ساماندهی مرزها و ایجاد جذابیت برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی می‌تواند گامی به سوی رشد اقتصادی استان باشد.

وی مسیر دسترسی بانه به مرز سیرانبند را نامناسب عنوان و اضافه کرد: امیدواریم در سفر رییس جمهور به کردستان، اعتبار لازم برای چهار بانده کردن این مسیر تامین شود.

پایان رقابت‌های تنیس نوجوانان کشور در سنندج

در پایان رقابت‌های تنیس نوجوانان کشور در سنندج  "سامران کریمی" پینگ‌پنگ‌باز شایسته کردستانی با اقتدار نشان طلا را به‌دست آورد و بر سکوی نخست ایستاد.

"پارسا معصومی" از همدان دوم شد و "کمیل نیک‌نژاد" از گیلان و "رضا شریعتی" از گلستان به صورت مشترک عنوان سوم را کسب کردند.

"پاکزاد رحیمیان" دیگر پینگ پنگ باز شایسته کردستانی نیز جایگاه قهرمانی رقابت های تنیس روی میز تور ایرانیان رده نونهالان کشور را بدست آورد.

کشف بیش از چهار تُن فرآورده خام دامی فاسد در کردستان

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: در اجرای طرح ویژه تشدید نظارت بر مراکز عرضه فرآورده خام دامی به مناسبت شب یلدا، چهار هزار و ۶۰۶ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در استان کشف و ضبط شد.

مجتبی ورمقانی افزود: در این طرح چهار هزار و ۷۴۶ فقره بازرسی از مراکز انجام شد که با تنظیم ۷۵ فقره صورتجلسه ضبط فرآورده های غیر قابل مصرف، چهار هزار و ۶۰۶ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف و ضبط شد.

برگزاری مراسم چهلم شهیده فاطمه اسدی در سنندج

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح  در مراسم چهلم شهیده فاطمه اسدی در مجتمع فجر سنندج گفت: مدعیان حقوق بشر با وجود اینکه عمق ظلم به شهیده اسدی و خانواده‌اش را دیدند اما آن را بایکوت رسانه‌ای کردند.

سردار محمد باقرزاده اظهار داشت: در اوایل انقلاب در حالی که همه ملت ایران در شادی بودند ضد انقلاب اجازه نداد مردم کرد شیرینی و حلاوت این پیروزی را بچشند و این بزرگترین ظلم به مردم کردستان بود.

شهیده فاطمه اسدی در سال ۱۳۳۹ در روستای «ماموخ» از توابع شهرستان دیواندره به دنیا آمد؛ او سال ۱۳۶۳ برای آزادی همسرش از دست یکی از گروهک‌های معاند به اردوگاه آنان رفت اما پس از یک ماه آزار و شکنجه، مظلومانه به شهادت می‌رسد.

مراحل اجرایی منطقه آزاد بانه و مریوان بزودی آغاز می‌شود

این مطلب را استاندار کردستان در دیدار با اعضای هیات نمایندگان دوره نهم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج اعلام کرد و گفت: توجه به توسعه سرمایه گذاری باید در نگاه و تفکر مدیران استان به صورت جدی دنبال شود و در حقیقت مدیر باید تسهیل‌کننده کار سرمایه‌گذاران در استان باشد.

اسماعیل زارعی کوشا افزود: ساختار بودجه سال ۱۴۰۱ متحول شده و در جهت اصلاح مسیر حکمرانی اقتصادی قرار خواهد گرفت و این اصلاح ساختار سالها دغدغه و مطالبه مقام معظم رهبری بوده است که این مهم در لایحه بودجه سال آتی و در نگاه دولت سیزدهم عملیاتی شده است.

وی با تاکید بر اینکه روند تعامل و همکاری بین دولت و بخش خصوصی برای رفع مشکلات و نارسایی ها در عرصه اقتصادی استان تقویت شود، اظهارداشت: در کردستان ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم ولی شرایط حال حاضر استان هیچ تناسبی با توانایی‌های استان ندارد.

سنندج هفتمین پایتخت کتاب ایران شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان این مطلب اعلام کرد: پایتخت کتاب، عنوانی فرهنگی است که از سال ۲۰۰۱ توسط یونسکو پایه‌گذاری شد و به شهرهای مختلفی در دنیا تعلق گرفت.

عبید رستمی با بیان اینکه مساله انتخاب پایتخت کتاب ایران از سال ۱۳۹۳ آغاز شده است گفت: با اعلام فراخوان شبکه ترویج کتاب‌خوانی، هر سال شهرهایی که داوطلب دریافت این عنوان هستند، برنامه‌های خود را ارائه می‌دهند و داوران با انتخاب بهترین طرح‌های ارائه‌ شده، پایتخت کتاب را  انتخاب می کنند.

آغاز مایه‌کوبی جمعیت دامی کردستان علیه تب برفکی

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: در قالب یک طرح ضربتی، طرح واکسیناسیون جمعیت دامی استان علیه تب برفکی از امروز دوشنبه در مناطق پرخطر روستایی آغاز شد این طرح در مناطقی انجام می شود که از لحاظ شیوع بیماری پرخطر بوده و دام های آن نیز واکسینه نشده باشند.

مجتبی ورمقانی با بیان اینکه این طرح تا پایان دی ادامه خواهد داشت گفت: با همکاری تیم‌های بخش دولتی پیش بینی می شود بیش از ۳۰۰ هزار راس دام علیه این بیماری واکسینه شوند، واکسن های مورد استفاده در این طرح از سوی موسسه رازی اهدا شده و طرح نیز به صورت کاملا رایگان اجرایی خواهد شد.

سفر وزیر نیرو به کردستان

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو سه‌شنبه هفته گذشته برای بازدید از چند طرح نیمه‌تمام آبرسانی و اطلاع از روند پیشرفت پروژه‌های آبی به استان کردستان سفر کرد.

وی در ابتدای سفر یک روزه خود به استان کردستان، از سدهای ژاوه، قوچم و سورال و سامانه انتقال آب به شهرهای قروه و دهگلان به صورت هوایی بازدید کرد.

وزیر نیرو روز سه شنبه در بازید از سد عباس‌آباد بانه اظهار داشت: تامین آب پایدار شهر بانه از مسایل مهمی است که باید با جدیت پیگیری شود و این موضوع یکی از نگرانی های مسوولان کشوری و استانی است.

علی اکبر محرابیان ادامه داد: گام نخست برای حل این معضل آن است که با یک سامانه مخزن سد عباس آباد به تصفیه خانه شهربانه وصل شود که امروز در این مورد تصمیم گیری و اعتبارات آن نیز تامین می شود.

وی با بیان اینکه این اقدام باعث حل همیشگی مشکل کم آبی بانه نمی شود گفت: این موضوع باید در جلسه اختصاصی با مدیران و کاشناسان بررسی شود.
 

اعتبارات لازم برای پروژه انتقال آب به سنندج تامین می‌شود

وزیر نیرو در بازدید از سامانه انتقال آب سد آزاد به سنندج گفت: تمام اعتبارات لازم برای اتمام پروژه انتقال آب از سد آزاد به سنندج به هر نحوی شده تامین خواهد شد و تلاش می‌کنیم این طرح تا قبل از فصل گرما به بهره‌برداری برسد.

علی‌اکبر محرابیان افزود: این پروژه تقریبا طبق برنامه پیش رفته و حدود ۴۰ درصد پیشرفت دارد و برنامه ما این است از نظر اعتبارات مشکلی به وجود نیاید و تا قبل از فصل گرمای سال آینده آب را با سنندج برسانیم و به وعده خود عمل کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از پروژه‌های مهم که در کردستان دنبال می کنیم، تامین آب پایدار و بهداشتی برای مردم سنندج است که به این منظور خارج از طرح، برنامه ریزی شده از سد آزاد خط لوله آب به سنندج انتقال یابد.

مشکل آب تمام روستاهای کردستان تا پایان دولت سیزدهم رفع می‌شود

وزیر نیرو در نشستی با نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی و مدیران صنعت آب و برق کردستان گفت: دولت سیزدهم اقدامی را تحت عنوان جهاد آبرسانی شروع کرده است که براساس آن در کردستان هم مشکل تنش آبی تمام روستاهای استان طی چهار سال آینده برطرف خواهد شد.

علی‌اکبر محرابیان با بیان اینکه اعتبار این طرح به صورت ویژه و از محل محرومیت زدایی تامین شده است، اظهار داشت: بر اساس این طرح در سال مالی جاری آب شرب ۱۹۹ روستای دارای تنش آبی در کردستان تامین و مشکل این تعداد روستا رفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح های آبرسانی با قرارگاه امام حسن قرارداد منعقد شده است، افزود: قرار است در مرحله دوم آب مطمئن و پایدار ۴۲۰ روستای باقی مانده دارای تنش آبی تامین و تا پایان دولت سیزدهم این مهم اجرا شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه دیگر شاهد تنش آبی در روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان نخواهیم بود، ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب استان هم تلاش کند روستاهایی که تحت پوشش نیستند را تحت پوشش قرار دهد.

مدرسه روستای پایگلان سروآباد به موزه تبدیل می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان با اشاره به بازدید خود از مدرسه قدیمی روستای پایگلان از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد اظهار داشت: برنامه ریزی های لازم انجام شده تا این مدرسه که نماد فرهنگ، ادب و علم‌آموزی مردمان این دیار است پس از تملک، بازسازی و به موزه تبدیل شود.

یعقوب گویلیان افزود: تپه‌ باستانی قلای روستای پایگلان که در سال ۱۳۸۴ با شماره ۱۲۸۰۳ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده، بخشی از فرهنگ و تاریخ کهن این منطقه و ظرفیتی بی‌بدیل برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است.

ظرفیت‌های گردشگری کردستان باید هوشمندانه معرفی شود

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران در شانزدهمین نشست کمیسیون گردشگری اتاق سنندج گفت: کردستان دارای ظرفیت‌های گردشگری بسیار زیادی است که باید معرفی این ظرفیت‌ها به صورت هوشمندانه و خلاقانه انجام شود.

علی اکبر عبدالملکی اظهار داشت: برای توسعه پایدار استان کردستان نیازمند یک برنامه ارزشمند، زودبازده، خلاقانه و جامع هستیم که همه بخش ها در آن همکاری داشته باشند.

وی افزود: باید بنیاد توسعه استان کردستان راه اندازی شود و به دنبال آن با شناسایی کردهای مقیم مرکز و خارج از کشور از ظرفیت آنها بهره گرفته شود.

دولت برای رفع مشکل آب مردم کردستان به ویژه مناطق شرقی همت کند

نماینده ولی فقیه در کردستان در جلسه دیدار وزیر کشور با نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی و مدیران صنعت آب و برق استان گفت: دولت و دستگاه‌های مربوطه، برای رفع مشکل کم آبی مردم استان به ویژه در مناطق شرقی همت کرده و نگرانی‌ها را برطرف کنند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی اظهار داشت: مردم استان به ویژه مناطق شرقی استان در قروه، بیجار، سریش آباد و دلبران از لحاظ زیرساخت های آب و فاضلاب گله مند هستند که باید برای رفع آن اقدام جدی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در مناطق غربی استان هم مثل سقز و بانه تنش آبی وجود دارد، افزود: در استان کردستان شاهد تلاش‌های خوبی در گذشته و هم اکنون هستیم و کارهای خوبی در بخش های مختلف انجام شده است.
 

۳۵ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های حوزه آب در کردستان نیاز است

استاندار کردستان هم در جلسه مدیران صنعت آب و برق کردستان با وزیر نیرو گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، ۳۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اتمام پروژه‌های مهم حوزه آب و آبرسانی در استان نیاز است تا در چهار سال آینده به بهره برداری برسد.

اسماعیل زارعی کوشا با بیان اینکه چشم انداز خوبی برای استان در بحث اجرای پروژه‌های حوزه آب قابل تصور است، افزود: نظام مقدس اسلامی و دولت های گذشته در حوزه وزارت نیرو و پروژه‌های مربوط به آب سرمایه گذاری‌های قابل ملاحظه و کارهای بزرگی انجام داده‌اند.

استاندار کردستان تاکید کرد: اگر پروژه‌های در دست اجرا به قیمت امروز محاسبه شود، رقم بسیار بالایی برای آنها برآورد می‌شود اما برخی طرح ها در میانه راه یا با مشکل مواجه شده است یا روند کار به گونه ای به هدف و نتیجه اصلی نرسیده است که اگر در زمان خودش با جدیت بیشتر انجام می‌شد اکنون با هزینه کمتری به بهره برداری می‌رسیدند.

کردستانی‌های جویای کار به سامانه جستجوی شغل مراجعه کنند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اظهار داشت: معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار با هدف یکپارچه سازی ارائه خدمات کاریابی و رصد پایش مستمر عملکرد دفاتر کاریابی، اقدام به سامانه جستجوی شغل https://shoghl.mcls.gov.ir کرده است.

برهان صلواتی افزود: استفاده از این سامانه فرصتی برای رضایتمندی استفاده کنندگان از خدمات کاریابی‌ها، کاهش هزینه‌های جستجوی شغلی، بهبود عملکرد دفاتر کاریابی و در سطح کلان نیز سیاست گذاری بهتر و بهبود عملکرد دست‌اندرکاران حوزه بازار کار است.

وی  ادامه داد: در همین راستا سامانه ملی اشتغال و کسب و کار نیز به آدرس https://lmis.mcls.gov.ir وجود دارد تا نسبت به جمع آوری اطلاعات بازار کار کشور از جمله شناسایی شاغلان، بیکاران، جمعیت غیرفعال و کارفرمایان رسمی و غیررسمی بازار کار اقدام شود.

بیش از چهار هزار مددجوی کردستانی امسال صاحب شغل شدند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: امسال برای چهارهزار و ۲۰۰ مددجوی زیرپوشش این نهاد در استان با پرداخت تسهیلات شغل ایجاد شده است.

فرشید جهان‌بین اظهار داشت: مشاغل ایجاد شده در بخش‌های کشاورزی، دامداری و صنایع دستی، خدماتی و تولیدی بوده و در این راستا یک‌هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

آغاز مانور بازرسی و نظارت کالاهای اساسی در کردستان

مانور بازرسی و نظارت کالاهای اساسی و تنظیم بازار جهاد کشاورزی روز پنجشنبه هفته گذشته همزمان با سراسر کشور در کردستان هم آغاز شد.

با اجرای این مانور طرح بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی در بازار بر اساس قانون انتزاع که همه زنجیره از تولید تا مصرف به جهاد کشاورزی واگذار شده است، آغاز شد.

در راستای اجرای این طرح حدود ۳۰ گروه ساماندهی شده توسط سازمان جهاد کشاورزی کردستان بر بازار کالاهای اساسی در استان نظارت می‌کنند تا کالاها با قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

فتنه ۸۸ نتیجه ۱۰ سال کار دشمنان نظام بود

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امنیتی امام علی (ع) در آیین بزرگداشت ۹ دی در سنندج گفت: فتنه سال ۸۸ نتیجه یک یا ۲ ماه نیست بلکه دشمن ۱۰ سال برای نتیجه گرفتن از آن روزها کار کرده بود.

سردارغلامحسین غیب پور با بیان این سوال چطور کسی در ظهر انتخابات مصاحبه می‌کند و خود را پیروز می‌داند افزود: وقتی حرف از تقلب می‌شود به تمام دست اندرکاران پای صندوق‌ها که از اهالی فرهیخته و فرهنگی کشور هستند توهین می‌شود.

وی ادامه داد:‌ فتنه‌گران فشار آوردند که آرا بازشماری شود و نهایتا باوجود اینکه نیاز به بازشماری نبود آرا بازشماری شد اما چرا باز هم نتایج را قبول نکردند.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امنیتی امام علی (ع) اظهار داشت: مخالفین اجرای قانون بیانیه پشت بیانیه دادند و چقدر بزرگان نظام نصیحت کردند که آب به آسیاب دشمن نریزید اما بی نتیجه بود.

حماسه ۹ دیماه در سایه بصیرت و آگاهی مردم خلق شد

امام جمعه سنندج  در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج گفت: حماسه ۹ دی پشتوانه گرمی برای انقلاب بود که در سایه ایمان، بصیرت و آگاهی مردم خلق شد.

ماموستا فایق رستمی افزود: در سال ۱۳۸۸ دشمنان می خواستند که با حیله و نیرنگ بین مردم و نظام شکاف و جدایی ایجاد کنند که آگاهی و بصیرت مردم به آنان اجازه دستیابی به این هدف شوم را نداد.

وی با اشاره به سالروز شهید سردار قاسم سلیمانی نیز گفت: سردار سلیمانی سرباز ولایی بود و در راه دفاع از نظام جمهوری اسلامی و حفظ این آب و خاک از هیچ تلاشی دریغ نکرد و سرانجام در این راه جان خود را نیز فدا کرد.

تیم زارع باتری سنندج میهمان خود کیان نیشابور را با شکست بدرقه کرد

تیم زارع باتری سنندج در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال بانوان کشور روز جمعه میزبان تیم کیان نیشابور بود که این تیم را با سه گل به خانه خود بدرقه کرد.

در هفتمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان ایران جام کوثر، تیم زارع باتری سنندج در ورزشگاه ملک‌نیای سنندج میزبان تیم کیان نیشابور بود که در پایان با نتیجه سه بر صفر شکست را به میهمان خود تحمیل کرد.

گل‌های تیم زارع باتری را در این دیدار فاطمه شبان، فاطمه امیری و ندا رحمانی به ثمر رساندند و توانستند با این پیروزی سه امتیاز شیرین را کسب کنند.

زارع باتری سنندج قرار است در هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان ایران خارج از خانه به مصاف تیم البرز برود هرچند به دلیل حضور تیم ملی فوتبال بانوان ایران در جام ملت‌های آسیا از امروز رقابت های لیگ برتر دچار وقفه خواهد شد و سازمان لیگ تاریخ جدید از سرگیری این رقابت‌ها را متعاقباً اعلام می کند.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد و دارای ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha