۸ دی ۱۴۰۰، ۲۱:۰۴
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84595181
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۳۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های آبرسانی کردستان اختصاص یافت

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان در تشریح دستاوردهای سفر یک روزه وزیر نیرو به استان، گفت: در این سفر مصوب شد ۸۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آبرسانی و حوزه آب استان اختصاص یابد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز چهارشنبه افزود: در این سفر گام بلندی در راستای رفع مشکلات و دغدغه های مردم کردستان در حوزه آب برداشته شد.

وی با اشاره به اینکه مساله آب یکی از مهمترین موضوعات استان است، اضافه کرد: بخش زیادی از اعتبارات مصوب شده از محل اعتباراتی است که امکان تخصیص وجود دارد یا در دست وزارتخانه است یا از محل تهاتر نفت که در قانون بودجه پیش‌بینی شده، تامین می‌شود.

استاندار کردستان افزود: در سفر وزیر نیرو به استان کردستان، مباحث مربوط به آب شرب، کشاورزی و صنعت بازنگری شد و با توجه به اعتبارات مصوب، در ۲ سال آینده تحول عظیمی در حوزه وزارت نیرو در کردستان ایجاد خواهد شد.

زارعی کوشا در تشریح دستاوردهای سفر علی‌اکبر محرابیان به استان، گفت: در این سفر در سه بخش مصوبات خوبی داشتیم که در بخش اول تامین اعتبار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در حوزه های آب شرب، کشاورزی و صنعت، مسئله دوم اخذ مجوز در بحث تخصیص آب و مسئله سوم پروژه‌های کلان و بزرگ که علیرغم اینکه ردیف اعتباری ندارند، مصوبات خوبی داشتیم.

وی تصویب سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارتخانه برای انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج تا پایان خرداد ۱۴۰۱ را از مهمترین مصوبات جلسه جمع‌بندی سفر عنوان کرد و افزود: با اجرایی کردن این پروژه بخش زیادی از مشکلات آب سنندج رفع می شود.

استاندار کردستان ادامه داد: با توجه به تاکید وزیر نیرو، اعتبار مورد نیاز این پروژه تامین شده و در کوتاهترین زمان ممکن تخصیص پیدا خواهد کرد به همین دلیل انتظار می رود که این پروژه قبل از شروع فصل گرما به بهره برداری برسد.

زارعی کوشا به تلاش های صورت گرفته در راستای رفع مشکلات آب شرب بانه اشاره کرد و یادآور شد: تصویب ۲۳۰ میلیارد ریال برای تکمیل خط انتقال آب سد عباس‌آباد به بانه به طول ۴.۶ کیلومتر تا پایان سال جاری از دیگر مصوبات این جلسه بود.

وی افزود: تصویب ۷۷۰ میلیارد ریال برای تکمیل ایستگاه پمپاژ بویین بانه و خط آب رسانی عباس‌آباد تا تصفیه خانه و اجرای پمپاژ اضطراری از دیگر مصوبات سفر یک روزه وزیر نیرو به کردستان بود.

استاندار کردستان ضمن اشاره به مصوبات خوب در راستای رفع تنش آبی در روستاهای کردستان گفت: همچنین در سفر وزیر نیرو سه هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال برای رفع تنش آبی ۱۶۹ روستا در مرحله اول و ۱۵۰ روستای دیگر در مرحله دوم اختصاص پیدا کرده است.

زارعی کوشا اختصاص سه هزار میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت شبکه انتقال توزیع آبرسانی شهر سقز شامل خطوط بین مخازن و ایستگاه پمپاژ را از دیگر طرح های مصوب شده عنوان کرد.

او افزود: در همین راستا ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح آبرسانی در دیواندره در قالب اتمام تصفیه خانه آب شرب و ۷۲ روستا این شهرستان، اختصاص یک هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال برای حفر و تجهیز ۲۳ حلقه چاه به همراه اجرای خطوط استان برای شهرهای دارای تنش آبی استان و ۳۰۰ میلیارد ریال برای خرید و تجهیز ۶ دستگاه تانکر آبرسانی سیار از دیگر مصوبات این سفر بود.

وی ادامه داد: در این جلسه همچنین ۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل جاده‌های روستایی جایگزین و ابنیه فنی سد سیازاخ، ۲۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل سامانه پایاب سدهای سنگ سیاه قروه و سورال دهگلان و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبگیری و تکمیل سد امیرآباد کامیاران اختصاص پیدا کرد.

استاندار کردستان اظهار داشت: اختصاص ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل ستاد احیای دریاچه ارومیه و اخذ مجوز از هیات دولت، اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال برای طرح ارتقاء تصفیه خانه سنندج، اختصاص ۹۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل سد رمشت و اجرای طرح شبکه آبیاری و زهکشی از دیگر مصوبات این سفر یک روزه بود.

زارعی کوشا به مسئله جمع آوری و ساماندهی شبکه فاضلاب در نواحی منفصل شهری سنندج اشاره کرد و گفت: در همین راستا ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای ساماندهی شبکه فاضلاب نواحی منفصل شهری سنندج به تصویب رسید.

وی با اشاره به اینکه در این سفر علاوه بر اختصاص این ردیف های اعتباری، مجوزهای خوبی نیز در راستای بهره برداری از منابع آبی استان کردستان اخذ شد، ادامه داد: تلاش در راستای تخصیص منابع آبی برای کمک به ارتقای وضعیت کشاورزی و افزایش سطح زیرکشب آبی در دشت های شرقی استان و همچنین بهره مندی از ظرفیت های آبی برای کمک به رونق بخش صنعت کردستان از دیگر مصوبات این سفر یک روزه بود.

استاندار کردستان ضمن تاکید بر لزوم پیگیری مصوبات سفر یک روزه وزیر نیرو از سوی همه مدیران و مسئولان استان، اضافه کرد: انتظار می رود که با بهره برداری از طرح ها و پروژه های مصوب زمینه برای رفع مشکلات استان کردستان در بخش های مختلف از جمله بخش آب فراهم شود.

وزیر نیرو روز سه شنبه(دیروز) برای بازدید از چند پروژه نیمه تمام حوزه آب و اطلاع از آخرین روند اجرای طرح ها به استان کردستان سفر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha