فرماندار ملایر: مشکل کاهش جوجه‌ریزی این شهرستان بررسی و رفع شود

همدان- ایرنا- سرپرست فرمانداری ویژه ملایر بر لزوم بررسی و پیگیری حل مشکل کاهش جوجه‌ریزی این شهرستان تاکید کرد و گفت: به توجه به نیاز بازار و در پیش‌رو بودن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان این مشکل باید به قید فوریت بررسی و رفع شود و هیچ عذر و بهانه‌ای در این زمینه پذیرفته نیست.

به گزارش ایرنا؛ «حسین فارسی» روز یکشنبه در جلسه ستاد اقدام مشترک تنظیم بازار استان همدان که به ریاست استاندار همدان و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، خواستار تشکیل جلسه‌ای مشترک با حضور تعاونی مرغداران شهرستان در اسرع وقت و بررسی مشکل کاهش جوجه‌ریزی شد و افزود: نظارت و کنترل فعالیت مرغداری‌ها و بازار باید به طور مستمر در دستور کار قرار گیرد و اجازه نمی‌دهیم کسی در بازار مرغ خللی ایجاد کند.

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر با تاکید بر اینکه با متخلفان در این حوزه به جد برخورد می‌شود، گفت: طبق سیاست‌های دولت قرار نیست فرآورده‌ها و نهاده‌های دامی حذف شود و حذف ارز ترجیحی مشکل خاصی را برای مردم به ویژه کشاورزان و دامداران ایجاد نمی‌کند.

فارسی با اشاره به فعالیت ۶ گشت مشترک برای تنظیم و کنترل بازار در این شهرستان افزود: گشت‌های یک نفره و ۲ نفره اثرگذار نیست و ۶ گشت مشترک باید با همکاری دستگاه‌های متولی و استفاده از ظرفیت بسیج، روزانه بازار را رصد و کنترل کنند.

وی با بیان اینکه ۲۵ نفر از بسیجیان ملایر برای پیوستن به گشت‌های مشترک، آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌ و اعلام آمادگی کردند، ادامه داد: روزانه این بسیجیان، گشت‌های مشترک بازرسی از بازار را همراهی می‌کنند و هر روز گزارش تیم‌های بازرسی باید به فرمانداری ارسال شود.

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر ارایه نان و توزیع سهمیه آرد با کیفیت را مورد تاکید قرار داد و گفت: نانوایی‌هایی که خوب کار می‌کنند، تشویق و سهمیه آنها اضافه شود و در مقابل با نانوایی‌های متخلف به شدت و طبق قانون برخورد شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیران باید در بازرسی و نظارت و تنظیم بازار از روزمرگی خارج شوند، بیان کرد: هم اکنون بازار در ثبات است و کمبودی در تامین مایحتاج مردم و کالاهای اساسی مردم وجود ندارد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر نیز گفت: طی ماه گذشته ۶۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در این شهرستان و در کل استان ۷۶۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شد.

«سیدمهدی میرباقری» افزود: این در حالیست که در کل استان باید حدود ۲ میلیون قطعه و در شهرستان ملایر حدود ۲۱۵ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شود.

وی کاهش سهمیه هر نهاده برای هر جوجه از حدود پنج کیلوگرم به ۹۰۰ گرم را از جمله عوامل کاهش جوجه‌ریزی عنوان کرد و افزود: برای رفع این مشکل جلسات مختلفی با تعاونی مرغداران تشکیل شد تا با همکاری پشتیبانی امور دام و سازمان جهاد کشاورزی این مشکل حل شود.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای ۴۸ واحد مرغداری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha